خبرگزاری کار ایران

پرونده تخلف 9 شرکت بزرگ لبنی ‌به تعزیرات رفت

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۶۶۶

از ابتدای سال جاری پرونده تخلف 9 شرکت لبنی بدلیل گرانفروشی و عدم تمکین از ضوابط ابلاغی و بی‌اعتنایی به اقدامات ارشادی، با مجموع‌تخلف به ارزش 143میلیاردریال برای رسیدگی و برخورد قانونی لازم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش ایلنا از شاتا، محمدحسین موحد نژاد مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه لبنیات پر مصرف در زمره کالاهای گروه یک مصوبه ستاد هدفمند سازی یارانه ها قرار گرفته است، بیان داشت: هرگونه تغییر و افزایش قیمت کالای لبنی منوط به تصویب کارگروه تنظیم بازار است و باید واحدهای صنفی نسبت به درج و نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور اقدام نمایند.

موحدنژاد در ادامه با تاکید بر لازم الاجرا بودن قیمت گذاری‌های اخیر اظهار داشت: متعاقب افزایش غیرقانونی محصولات پر مصرف لبنی( شیر، ماست و پنیر ) توسط برخی واحد های لبنی طی روزهای اخیر این سازمان در حیطه وظایف ذاتی و نظارتی خود به مسئله ورود پیدا کرده و وظیفه قانونی خود را انجام داده است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تایید افزایش قیمت غیرقانونی برخی محصولات لبنی خاطر نشان کرد: این سازمان در راستای تبیین ضرورت رعایت ضوابط و انجام اقدامات ارشادی علاوه بر انجام مکاتبات متعدد با واحدهای لبنی، با همکاری و هماهنگی دیگر دستگاه های ذیربط و برگزاری گشتهای مشترک ویژه بازرسی، ضمن ورود به موضوع گران‌فروشی محصولات لبنی، با واحدهای متخلفی که محصولات خود را بدون مجوز گران کرده‌اند نیز برخورد کرده است.

موحد نژاد ادامه داد: در این ارتباط، از ابتدای سال جاری پرونده تخلف 9 شرکت لبنی بدلیل گرانفروشی و عدم تمکین از ضوابط ابلاغی و بی اعتنایی به اقدامات ارشادی، با مجموع ارزش تخلف انجام شده بیش از 143 میلیارد ریال برای رسیدگی و برخورد قانونی لازم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

او همچنین در ادامه گفت: پرونده تخلف یک شرکت تولیدکننده روغن نباتی نیز بدلیل عدم تمکین از ضوابط ابلاغی و بی اعتنایی به قیمت مصوب، با ارزش تخلف بیش از 49 میلیارد ریال در ماه های اخیر در سازمان تعزیرات حکومتی مطرح شده است.

نظارت مستقیم سازمان حمایت بر فرآیند تولید کارخانه های لاستیک

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص توزیع تایر گفت: طبق بخشنامه این سازمان به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در سوم مهرماه سال جاری مقرر شد به منظور ایجاد کنترل دقیق، بازرس مقیم در کارخانه‌های تولید تایر حضور یافته و از مراحل نخست تولید تا پایان کار بر نحوه فعالیت آنان نظارت نمایند و در صورت استنکاف از استقرار بازرس از سوی واحدهای مذکور، با آنان برخورد فوری و تعزیری صورت خواهد پذیرفت.

موحد نژاد از تشکیل پرونده یک شرکت واردکننده گوشت گرم گوسفندی بدلیل عدم ایفای تعهدات خود خبر داد و گفت: به همین منظور پرونده تخلف به ارزش بالغ بر 12 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است .

وی در پایان به مردم اطمینان داد، گزارش هایی که در زمینه تخلفات اقتصادی شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های قیمتگذاری، کم فروشی، تقلب، عدم صدور فاکتور، احتکار و امتناع از عرضه کالا به سامانه 124 ارسال می شود، با الویت رسیدگی و بدون هیچگونه اتلاف وقت در دستورکار قرار خواهد گرفت و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز