خبرگزاری کار ایران

با رتبه 127 در فضای کسب و کار، کسی سرمایه‌اش را برای ما تلف نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۱۸۸

دبیر علمی همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 در رابطه با رتبه ایران در فضای کسب و کار اذعان داشت: رتبه فضای کسب و کار ما امروز 127 است و این بدان معنی است که سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد به رتبه یک تا 10 بپردازد و سرمایه را برای ما تلف نکند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست خبری همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق 1404 ایران با حضور فریدون وردی‌نژاد رئیس همایش، امیرهمایون حیدری دبیرکل همایش، مهدی پشت‌کوهی دبیر اجرایی همایش و محمدحسین پاشنه‌طلا دبیر علمی همایش در سالن مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست امیرهمایون حیدری دبیرکل همایش اظهار کرد: سابقه برگزاری این همایش به سال 84 بازمی‌گردد که سند چشم‌انداز 20 ساله ایران تا 1404 به تصویب مقام معظم رهبری رسید. آقای هاشمی‌رفسنجانی دستور برگزاری این همایش را به صورت هر ساله صادر کرد که سال 85 با رویکرد دولت نهم و دهم این سند چشم‌انداز کمرنگ شد و 12 سال به تعویق افتاد.

وی افزود: سال 95 بعد از امضای برجام نظر بر برگزاری این نشست شد در حالی که سند چشم‌انداز نیمی از عمر خود را پشت سر گذاشته بود و کمتر از 20 درصد از اهداف را پیش برده بود. میانگین رشد اقتصادی پس از انقلاب در این 40 سال 2.4 درصد بوده و متوسط 19 سال قبل از انقلاب 8.8 بود.

حیدری در ادامه تصریح کرد: شورای عالی برای این همایش و سند شکل گرفت. در سند آمده ما باید مقام اول منطقه در جنوب غرب آسیا باشیم اما هم ما پیشرفت نکرده‌ایم و هم رقبای منطقه‌ای ما مانند عربستان سعودی بیش از تصور ما پیشرفت کردند.

دبیرکل همایش تاکید کرد: این همایش یک رخداد علمی و اقتصادی است و امیدواریم یک راهکار اساسی برای کمک به دولتمردان به دست بیاوریم.

در ادامه این همایش محمدحسین پاشنه‌طلا دبیر علمی همایش نیز خاطرنشان کرد: امروز در دوران حاکمیت فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم و باید بتوانیم با این حاکمیت رابطه برقرار کنیم.

وی افزود: حاکمیت درایران در سال‌های مختلف سند چشم‌انداز را بررسی و اجرا کرده اما امروز به جایی رسیده که فهمیده اگر بخواهد به پیشرفت برسد تنها ابزاری که می‌تواند به کشور کمک کند فناوری اطلاعات است.

پاشنه‌طلا در ادامه تصریح کرد: در این همایش می‌خواهیم بگوییم براساس محور تحول دیجیتال که جهانی است می‌خواهیم بدانیم چطور می‌توان از آن بهره برد و به پیشرفت رسید. فناوری اطلاعات امروز تحول‌ساز نیست بلکه دگرگون‌ساز است. توسعه امروز به روش قدیم و سنتی نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

دبیر علمی همایش در رابطه با رتبه ایران در فضای کسب و کار اذعان داشت: رتبه فضای کسب و کار ما امروز 127 است و این بدان معنی است که سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهد به رتبه یک تا 10 بپردازد و سرمایه را برای ما تلف نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز