خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد:

حذف ارز یارانه‌ای پتروشیمی‌ها / شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی برای سال آینده / سرمایه اجتماعی کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۱۹

سرمایه اجتماعی کاهش یافته است و این موضوع در بسته حمایتی سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفته است. تعامل با مردم، ریاضت‌های اقتصادی و تعامل با دنیای خارج از اهم این بسته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران با نوبخت معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص مشارکت عمومی و خصوصی برای اجرای طرح‌های نیمه تمام گفت: آنچه که بخش خصوصی مدنظر داشت را ما به لایحه تبدیل کردیم و برخی دیگر در جلسه سران سه قوه مطرح و مصوبه آن را گرفتیم تا از این بخش حمایت کرده باشیم.

حمید پورمحمدی ادامه داد: سامانه دیگری طراحی شده که تمام اطلاعات از اول تا آ‌خر را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد. مدیران سازمان برنامه و بودجه توجیه شدند که مدیری می‌تواند ادامه همکاری دهد که بیشترین تعامل را با بخش خصوصی داشته باشد.

وی ادامه داد: قیمت‌ها باید واقعی شود و آنچه که فرد پرمصرف پرداخت می‌کند با دیگری فرق داشته باشد. ما در صنعت برق این شرایط را تدوین کرده‌ایم.

وی با اشاره به تدوین بودجه سال 98 گفت: علاوه بر نمایندگان اتاق بازرگانی، نمایندگان اتاق اصناف و تعاون نیز در کمیته تدوین بودجه حضور دارند. سال گذشته بخش زیادی از بودجه دستگاه‌های استانی و ملی از محل مالیات تامین شد و ما همچنان به دنبال شناسایی فراریان مالیاتی هستیم ضمن آنکه از امسال شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی در دستور کار است.

پورمحمدی تصریح کرد: در سال جاری جلوی اجرای هر گونه پروژه گرفته شد و در سال 98 نیز به همین منوال است ضمن آنکه همچنان تهاتر بدهی‌ها در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

وی در خصوص پتروشیمی‌ها گفت: بنابر مصوبه دیروز هیئت وزیران مقرر شد ارز ارزان پتروشیمی‌ها برداشته شود تا قیمت‌ها به تعادل برسد این تفاوت نرخ در چند ماه اخیر سبب شده بود که شاهد قاچاق گسترده باشیم ضمن آنکه تلاش داریم نرخ تنزیل اسناد خزانه کاهش یابد کماایکنه از هفته گذشته این اقدام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی کاهش یافته است و این موضوع در بسته حمایتی سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار گرفته است. تعامل با مردم، ریاضت‌های اقتصادی و تعامل با دنیای خارج از اهم این بسته است.

پورمحمدی در پایان گفت: دولت ریالی از تغییر نرخ ارز عایدی نداشته این در حالی است که سهم دولت از ابتدای سال تا به امروز به لحاظ قیمت و وضعیت صادرات از پیش‌بینی بودجه بالاتر بوده و تمام منابع حاصل از این افزایش صرف تامین کالاهای اساسی مردم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز