خبرگزاری کار ایران

ثبت جهانی نام خلیج فارس و6محصول ایرانی در سازمان جهانی مالکیت فکری

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۳۰

مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت جهانی نام خلیج فارس ایران با پیشوند مروارید و 6محصول استراتژیک ایرانی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش ایلنا از شاتا ، سیدمهدی صالحی ضمن بیان این نکته گفت: نام خلیج فارس توسط سازمان جهانی مالکیت فکری که یکی از سازمان های زیر نظر سازمان ملل به شمار می رود ثبت شده و بر اساس این سند، از این پس این خلیج تنها به این نام در جهان شناخته می شود و هیچ کشوری اجازه ندارد آن را به نام دیگری نامگذاری کند.

به گفته صالحی این اقدام توسط دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در معاونت آموزش و پژوهش این سازمان انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ٦ محصول استراتژیک و صادراتی دیگر در این سازمان اظهارکرد: علاوه بر این، محصولات صادراتی و استراتژیک با عناوین سنگ تراورتن محلات، انجیر فارس، زعفران قائنات، گز اصفهان و بلداجی و کشمش ملایر در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت جهانی رسیده است.

مدیر کل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از رتبه چهارم ایران از نظر ثبت جهانی محصولات در این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون 60 محصول و کالای صنعتی و معدنی در سازمان WIPO توسط ایران به ثبت رسیده‌است که تعداد این محصولات ایران را از این لحاظ در رتبه چهارم قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز