خبرگزاری کار ایران

مرکز حراست وزارت اقتصاد گزارش داد؛

تشریح برنامه گفتمان‌سازی امنیت‌اقتصادی در اقتصاد مقاومتی برای مدیران مشاغل حساس دولتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۱۷۵

مرکز حراست وزارت اقتصاد در گزارشی، برنامه گفتمان سازی امنیت اقتصادی در اقتصاد مقاومتی این مرکز را برای مدیران و متصدیان مشاغل حساس تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، در این گزارش آمده است: براساس بند ۱۹ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب مبنی بر شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری ارزی و ... و در راستای بهره‌گیری از ظرفیت مدیران مشاغل حساس دستگاه‌ها برای مقابله با فساد با اولویت پیشگیرانه و همچنین براساس بند ۲۱ سیاست‌های مذکور (تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن بویژه در محیط های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان ملی) مرکز حراست با همکاری سازمان حراست کل کشور از طریق برگزاری نشست‌های توجیهی برای مدیران مشاغل حساس دستگاه های دولتی برنامه «گفتمان سازی امنیت اقتصادی در اقتصاد مقاومتی» را پیگیری کرده است.

این گزارش از جمله سرفصل‌های تبیینی نشست‌های مذکور را شامل «تبیین اقتصاد مقاومتی و نقد و   برداشت‌های ناصحیح از مفاهیم اقتصاد مقاومتی»، «عوامل و موانع ذهنی و عینی توسعه اقتصاد مقاومتی در برون‌رفت از این چالش‌ها» و «تبیین و بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادستیزی بیگانگان و ضد انقلاب و راهکارهای مقابله علمی با این برنامه ها» اعلام کرده است.

بنا بر اعلام مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی «بررسی عوامل کاهش اعتماد عمومی به اقتصاد کشور شامل کارکردهای رسانه های بیگانه و ضد انقلاب، فساد انگاری و مفاسد اقتصادی» و «بررسی کارکردهای اقتصاد سیاه و غیر رسمی اعم از شایسته و ناشایسته و اقتصاد رانتی در بروز اخلال در اقتصاد کشور» از جمله دیگر سرفصل های تبیینی برنامه «گفتمان سازی امنیت اقتصادی در اقتصاد مقاومتی» بوده است.

این گزارش با اعلام اینکه در این‌باره تاکنون بیش از ۷۵ نشست در ۴۵ دستگاه دولتی برگزار شده، بیان کرد: برابر افکارسنجی صورت‌گرفته پس از برگزاری این نشست‌ها، دیدگاه مدیران و متصدیان مشاغل حساس نسبت به مفاهیم اقتصاد مقاومتی و مولفه‌های اعتمادزدا از اقتصاد کشور تغییر بیش از ۶۵ درصدی یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز