خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه ای استان مازندران:

اقتصاد مقاومتی بر دانش و مشارکت مردم متکی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۰۰

مدیر عامل آب منطقه ای استان مازندران گفت:اقتصاد مقاومتی بر دانش و مشارکت مردم متکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلوگاه، مدیر عامل آب منطقه ای مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه اظهار کرد: جلسه شورای اداری فرصتی برای گفتمان مدیریت اداری شهری و استان و از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که باید مولّد ایده های خلاق و نو باشد.

محمد ابراهیم یخکشی با بیان اینکه بخش غالب اقتصاد مقاومتی بر پایه مشارکت مردم است، افزود: نگاه دولتی به اقتصاد پاسخ گو نیست. جمعیت در حال افزایش است و این منابع محدود پاسخگوی نیازها نیست . این تقاضا با منابع به مدیریت اقتصاد مقاومتی نیازمند است تا بتواند در چنین شرایطی پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی بر دانش، مشارکت مردم و داشته های داخلی متکی است و باید دانش در توسعه اقتصادی نقش ایفا کند.

این مسئول بر نقش دانشگاه ها در توسعه تاکید کرد و گفت: محورهای ۱۲ گانه اقتصاد مقاومتی در مازندران طرح و با توجه به این محورها برای استان برنامه ریزی و هدفگذاری شد برای نمونه، در هدفگذاری کلان استان ۳ میلیارد دلار صادرات و ۵ هزار میلیارد تومان درآمد دولتی برای آینده درنظر گرفته شد.

یخکشی با اشاره به افزایش تولید و سهم آن در اشتغالزایی گفت: با درآمد امروز نمی توان به توسعه هدفمند و متوازن دست یافت به دنبال خلق منابع جدید و ایده های نو باشیم.

وی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: این ‌گفتمان اجتماعی در جامعه نهادینه شود؛ دانشگاه ها وارد عرصه شوند و هر شهرستان با توجه به شرایطی که دارد برنامه ها را مطرح کند و مسائل و مشکلات در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی می شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان مازندران گفت: گلوگاه جزو شهرستان های کم برخوردار استان مازندران است و باید ظرفیت های توسعه آن را ارتقا داد.

یخکشی بیان کرد: دکل بندان گلوگاه با شجاعت، توانمندی مشغول فعالیت هستند به این ظرفیت انسانی توجه کنیم این نیروها با آنکه نیروهای موثر پروژه ها هستند اما سهم برخورداری آنها از پروژه ها بسیار ناچیز است.

وی بر ضرورت حمایت از این نیروها تاکید کرد و گفت: این نیروها باید حمایت شوند و شرکت های تخصصی تشکیل شود تا در توسعه شهرستان نیز اثرگذار باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز