خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در اشنویه:

تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه ارتباطی به ۵۶ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۷۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به اشنویه گفت: با توجه به تکلیف مجلس در پوشش ۹۰ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار، تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه ارتباطی را از ۳۵ به ۵۶ درصد رساندیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز سفر به استان آذربایجان غربی در شورای اداری اشنویه با بیان اینکه مردم اتصال به شبکه ارتباطی را جزو حقوق اساسی خود می دانند، گفت: با توجه به تکلیف مجلس در پوشش ۹۰ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار، کار را شروع کردیم بطوریکه تعداد روستاهای تحت پوشش را از ۳۵ به ۵۶ درصد رساندیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه وقتی یک روستایی از شهر به روستا می آید به دلیل پوشش همه شهرهای آذربایجان غربی به اینترنت پهن باند و عدم وجود آن در روستا احساس خلاء می کند، گفت: جمعیت بالای روستایی در این استان باعث شده تا شهری و روستایی ارتباط بیشتری با هم داشته باشند و همه مردم دسترسی به خطوط پهن باند را حق خود بدانند.

 

وی با اشاره به عدم پایداری ارتباطات در روستاهای حوزه اشنویه، افزود: در این منطقه تنها هفت روستا فاقد ارتباطات هستند و با اقداماتی که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال وضعیت ارتباطات نقده و اشنویه به شکل چشمگیری بهبود پیدا می کند.

آذری جهرمی با بیان اینکه اشنویه ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد، اظهار کرد: بسیاری از مردم دوست دارند تا با سبک زندگی، نوع طبخ غذا و‌ زندگی مردم کرد آشنا شوند از این رو می توان این ظرفیت ها را در قالب تورهای بوم گردی ارائه کرد و اگر مسوولان استانی می بینند که چنین ظرفیتی وجود دارد وزارت ارتباطات آمادگی دارد از طریق فناوری اطلاعات این ظرفیت ها را ارتقا دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز