خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

تعداد ٥٣٨ واحد گاوداری و ١١٩٠واحد مرغداری به شکل تعاونی اداره می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۶۱۵

از تعداد ١٥٢ واحد مؤسسه جوجه کشی ، ١٨ واحد و از تعداد ٦٠٣ واحد پرورش مرغ مادر تعداد ٦ واحد نیز به صورت شرکت تعاونی می‌باشند که در کل ١١٩٠ واحد مرغداری در کشور به شکل تعاونی اداره می شوند.

به گزارش ایلنا، همزمان با ١٣ شهریور روز تعاون ، دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران اعلام کرد: ‌براساس آخرین سرشماری انجام شده از واحدهای صنعتی طیور کشور و نتایج بدست آمده از مرغداری‌هایی که به صورت شرکت تعاونی اداره می‌شوند، از ١٨٠٩٣ واحد مرغداری پرورش مرغ گوشتی تعداد ١٠٧٢واحد و از ١٤٠٢ واحد مرغداری پرورش مرغ تخمگذار ،‌تعداد ٩٤ واحد به صورت تعاونی  می‌باشند.

 علاوه بر این، از تعداد ١٥٢ واحد مؤسسه جوجه کشی ،  ١٨ واحد و از تعداد ٦٠٣ واحد پرورش مرغ مادر  تعداد ٦ واحد  نیز به صورت شرکت تعاونی می‌باشند که در کل ١١٩٠ واحد مرغداری در کشور به شکل تعاونی اداره می شوند.

همچنین براساس آخرین سرشماری انجام شده از گاوداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٥، گاوداری‌های صنعتی که به صورت شرکت تعاونی اداره می‌شوند ٥٣٨ واحد بوده است که ١٥٢٤ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده‌ند. تولید شیر این گاوداری‌ها در سال ١٣٩٤ نزدیک به ٩٣ هزار تن بوده و بیش از ٨١٠٠ رأس گوساله را پس از پرواربندی، برای تولید گوشت به بازار عرضه کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز