خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بایدها و نبایدهای صادرات از مسیر ال.ان.جی

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۹۸

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه تولید ال.ان.جی باید پایدار باشد تا بتوانیم با کشورها قرارداد ببندیم، گفت: اگر کشورهای صاحب تکنولوژی مثل روسیه و فرانسه ورود کنند می‌توانیم مهندسی معکوس تولید این تکنولوژی را داشته باشیم.

اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اولویت صادرات گاز ایران به وسیله ال.ان.جی و خط لوله اظهار داشت: ما در حال حاضربه ترکیه و عراق با خط لوله و از طریق ترانزیت به ارمنستان گاز صادر می‌کنیم، صادرات با خط لوله فقط کشورهای پیرامونی را در بر می‌گیرد و اگر مسیرهای دور دست را انتخاب کنیم باید از طریق ان.ان.جی و کشتی‌های ال.ان.جی بر باشد که در شرایط کنونی به دلیل دانش فنی، تکنولوژی و سرمایه گذاری کلان که حدود 4 تا 5 میلیون دلار نیاز داریم، این امکان میسر نیست.

وی افزود: البته یک کشتی تولید ال.ان.جی تحت عنوان اف.ال.ان.جی در بندر ایران پهلو گرفت اما قرارداد آن زیر سوال رفت و اجرایی نشد و کشتی ایران را ترک کرد و در حال حاضر ال.ان.جی تولید نمی‌کنیم در هر حال اگر همین الان شروع کنیم 3 تا 4 سال طول می‌کشد که به مرحله تولید آن برسیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: در مقیاس کوچک می‌توانیم تولید داشته باشیم اما در تولید در حد بالا ال.ان.جی به صرفه نیست زیرا برای حمل هم کشتی‌های مخصوص می‌خواهد و مقدار آن هم باید مناسب باشد و از طرفی باید تولید آن پایدار باشد تا بتوان با کشورها قرارداد بست که رویهم رفته تاکنون موفق نبوده‌ایم.

وی یادآور شد: شاید اگر کشورهای صاحب تکنونلوژی مثل روسیه و فرانسه ورود کنند می‌توانیم مهندسی معکوس تولید این تکنولوژی را داشته باشیم  ولی در حال حاضر فاصله زیادی با رسیدن به این هدف داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز