خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات داوری استصناء در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

ضرورت تکمیل فاز ۱۱ با تجهیزات ایرانی/ سابقه بد چینی‌ها در استفاده از کالای ایرانی در پروژه‌های نفتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۱۵۸

رئیس هیات داوری استصناء با بیان اینکه توتال پس از ارزیابی ۸۰ شرکت اعلام کرده بود که به شرکت‌های ایرانی سفارش کار می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود سی.ان. پی.سی نیز به عنوان اپراتور احتمالی پروژه فاز ۱۱ ، همان را اجرا کند.

رضا پدیدار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اینکه آیا سی.ان پی.سی چین با سازندگان ایرانی برای استفاده از تجهیزات در پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی مذاکره کرده است یا خیر اظهار داشت: توتال همه شرکت‌های ایرانی را ارزیابی کرده و نظر خود را اعلام کرده بود و انتظار می رود سی.ان. پی.سی نیز همان را اجرا کند. 

وی تاکید کرد: کار بررسی توتال روی شرکت‌های ایرانی دقیق بود ۸۰ شرکت را ارزیابی کرد. نقاط قوت و ضعف را گفت و درخواست حسابرسی و استاندارد داد و اعلام کرد که به شرکت‌های ایرانی سفارش کار می‌دهد. بنابراین شرکت چینی هم باید همان را اجرا کند البته ممکن است ارزیابی مجدد هم داشته باشد.

رئیس هیات داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خاطرنشان کرد: البته سی.ان.پی.سی در استفاده از کالای ایرانی در پروژه‌ها سابقه خوبی ندارد.

وی یادآور شد: طبق قرارداد باید ۵۱ درصد از اقلام مورد نیاز را از ایران تهیه کنند. اقلامی که ما تولید می‌کنیم ۷۰ درصد نیاز تجهیزات فاز 11 است. 

پدیدار گفت: تجهیزات ۶۰ درصد مبلغ کل پروژه است که ۲.۸ میلیارد دلار را شامل می‌شود و از این رقم حدود ۱.۴ میلیارد دلار باید از تجهیزات ایرانی خریداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز