خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:‌

کاهش قیمت بلیت هواپیما از مهرماه/ ریزش 8 درصدی مسافران هوایی/ قیمت پایه برای مسیرهای پروازی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۳۷

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ریزش 8 درصدی مسافر مواجه شده‌ایم، گفت: قیمت پایه برای مسیرهای پروازی مشخص شده که ایرلاین‌ها تنها تا 10 درصد می‌توانند بر روی آن افزایش قیمت اعمال کنند. ‌

مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از کاهش قیمت بلیت هواپیما از مهرماه خبر داد و گفت: تابستان فصل پر سفر و به اصطلاح های سیزن محسوب می‌شود و از آنجایی که تقاضا برای سفر در این ایام افزایش می‌یابد حضور دلالان و واسطه گران هم فعال‌تر می‌شود بنابراین بخشی از افزایش قیمت بلیت و گران فروشی‌ها به همین دلیل است.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌های داخلی به صورت داوطلبانه برای مبارزه با دلالان برای هر مسیر پروازی قیمت پایه در نظر گرفته‌اند که از قیمت پایه تا 10 درصد امکان افزایش قیمت وجود دارد،‌ گفت: شرکت‌های هواپیمایی به این توافق رسیده‌اند که یک قیمت یکسانی برای مسیرهای پروازی مشخص کنند و تا 10 درصد سقف افزایش قیمت برای هر مسیر قائل شوند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار داشت: هر شرکتی می‌تواند براساس خدماتی که ارایه می‌دهد در این 10 درصد افزایش قیمت مانور دهد.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه این فرایند برگشت به نرخ های دستوری نیست،‌ گفت: این تعیین قیمت به صورت توافقی بین ایرلاین ها انجام شده و تا 10 درصد از قیمت پایه امکان افزایش قیمت وجود دارد بنابراین قیمت‌ها به حالت دستوری برنگشته است.

وی افزود: در شرایط خاصی هستیم که باید در این شرایط جلوی گران فروشی‌ها گرفته شود. افزایش قیمت بلیت هواپیما شمشیر دو لبه‌ای است که نه به نفع مردم و نه به نفع ایرلاین‌ها خواهد بود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره احتمال تخصیص ارز 4200 تومانی به ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد: این پیشنهاد داده شده اما موافقت نشده است قرار بر این بود که ارز نیما در اختیار ایرلاین‌ها قرار بگیرد اما هنوز پرداخت نشده است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه در سه ماه اول امسال با 8 درصد ریزش مسافر در بخش سفرهای هوایی داخلی و خارجی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه شدیم،‌ ادامه داد: احتمالا در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته هم با کاهش سفرها هوایی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر ساعت پرواز در ایران بدون احتساب سود به 50 دلار است، گفت: اگر دلار 10 هزار تومان در نظر بگیریم هر ساعت پرواز به 500 هزار تومان می‌رسد که در حال حاضر ایرلاین‌ها زیر این قیمت بلیت فروشی می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تعیین قیمت بلیت 900 هزار تومانی تهران- کیش گران فروشی است هر چند این نرخ با توجه به اینکه ساعت پرواز این مسیر به یک ساعت و 40 دقیقه می رسد با دلار 10 هزاز تومانی قیمت تمام شده برای ایرلاین‌ها است اما در حال حاضر شرکت‌ها زیر این قیمت بلیت فروشی می‌کنند و نرخ منطقی این مسیر 510 هزار تومان است.

وی با اشاره به ابزارهایی که می‌توانند باعث کاهش قیمت بلیت هواپیما شوند،  ادامه داد: در حال حاضر عوارض 5 درصدی شهرداری بر روی بلیت هواپیما اضافه می‌شود در حالی که شهرداری‌ها هیچ خدماتی به ایرلاین ها ارایه نمی‌دهند و می‌توان با حذف این عوارض، تا 5 درصد قیمت بلیت را برای مردم کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز