خبرگزاری کار ایران

تست صحه‌گذاری عملکرد حسگرهای فضایی در پژوهشکده مکانیک شیراز

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۲۱۴

امکان انجام تست‌های صحه‌گذاری عملکرد حسگرهای فضایی در پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران فراهم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، رحیم اقرء رئیس پژوهشکده مکانیک گفت: با توجه به طراحی، تأمین تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد لزوم، بسترهای مورد نیاز برای صحه‌گذاری عملکرد انواع حسگرهای فضایی در این پژوهشکده آماده بهره‌برداری است.

وی در خصوص اهمیت این کار گفت:  تست‌های صحه‌گذاری حسگرهای فضایی به جهت اطمینان از عملکرد کل ماهواره حائز اهمیت بوده و با توجه به این‌که یکی از وظایف اصلی این حسگرها، تعیین موقعیت است، این تست‌ها در قرارگیری دقیق  ماهواره در موقعیت از پیش تعریف شده در فضا نقش مهمی درد.

اقرء اضافه کرد: امکان انجام تست‌های صحه‌گذاری عملکرد حسگرهای فضایی شامل حسگر خورشید، حسگر ستاره و حسگر مغناطیسی در پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران مستقر در شیراز فراهم شد.

رئیس پژوهشکده مکانیک شیراز تاکید کرد: این زیرساخت‌ها، افزون بر به‌کارگیری در طراحی و ساخت حسگرهای فضایی، به جهت تقویت و پشتیبانی از فعالیت‌های پژوهشی و بنیه فضایی کشور، آماده سرویس‌دهی به مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز هست.

رئیس پژوهشکده مکانیک یادآور شد: تجهیزات تأمین شده در این بسترهای تست، کارآیی لازم برای بررسی و تأیید عملکرد انواع حسگرهای ساخته شده در داخل و خارج از کشور را دارا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز