خبرگزاری کار ایران

سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای گفت‌وگو تعطیل نشده است/ جلسات جبرانی برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۵۵

قائم مقام رئیس شورای گفت‌وگو اظهار داشت: در چند هفته اخیر به دلیل اینکه کشور درگیر مسائل حاد اقتصادی بوده و جلسات اورژانسی و فوری به طور مستمر در نهادهای مختلف کشور برگزار می‌شد علی رغم تصویب جدول جلسات در ابتدای سال، سه جلسه آخر این شورا برگزار نشد اما آقای کرباسیان تاکید کردند که جلسات جبرانی تشکیل شود و مقرر شد که در جلسه بعدی تاریخ جلسات جبرانی مشخص و به تصویب اعضا برسد.

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص فعالیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی این شورا گفت: شورای گفت‌وگو به عنوان پل ارتباطی دولت و بخش خصوصی نقش مهمی در تصمیم گیری های کلان کشور دارد و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

قائم مقام رئیس شورای گفت‌وگو ادامه داد: قانون اعضای این شورا را مشخص کرده و وزرا مکلف شده‌اند در جلسات حضور داشته باشند اما بیشتر اوقات به دلیل عدم حضور این مقامات جلسه به حد نصاب نمی‌رسید و از رسمیت خارج می‌شد بنابراین در اصلاحیه این قانون به غیر از وزیر اقتصاد که رئیس شورا، وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی بقیه اعضا می‌توانند معاونین مرتبط با دستور جلسه را به جای خود معرفی کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: متاسفانه علی رغم تصریح قانون، وزرا علاوه بر اینکه خود شرکت نمی‌کردند به جای معاونین مدیر کل یا کارشناس می‌فرستادند که در نهایت دبیرخانه شورا طی گزارشی این روند را به اطلاع سرا سه قوا رساند این درحالی‌ست که اقای کرباسیان از زمان رسیدن به صدارت همواره بر اهمیت جایگاه و مصوبات این شورا تاکید داشته‌اند.

سلاح ورزی گفت: در چند هفته اخیر به دلیل اینکه کشور درگیر مسائل حاد اقتصادی بوده و جلسات اورژانسی و فوری به طور مستمر در نهادهای مختلف کشور برگزار می‌شد علی رغم تصویب جدول جلسات در ابتدای سال، سه جلسه آخر این شورا برگزار نشد اما آقای کرباسیان تاکید کردند که جلسات جبرانی تشکیل شود و مقرر شد که در جلسه بعدی تاریخ جلسات جبرانی مشخص و به تصویب اعضا برسد.

وی تصریح کرد: علی رغم برگزار نشدن جلسات اخیر، دبیرخانه شورا فعال است و کارهای کارشناسی خود را انجام می دهد و به گزارشاتی که از سوی فعالان بخش خصوصی به شورا واصل می‌شود رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز