خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت کنونی باید 4 سال دیگر به فعالیت ادامه دهد/ ریسک تغییر دولت به صلاح اقتصاد نیست

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۰۰۷

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: باید کمک کنیم که این دولت چهار سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد زیرا ریسک تغییر دولت و تغییر شرایط موجود اصلا به صلاح اقتصاد کشور نیست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص رشد 4 درصدی صادرات در بهار و نقش بخش خصوصی در این رشد اظهار داشت: هدف دولت رسیدن به رشد 5 درصدی در سال 95  با اتکا به رشد صادرات نفت است.

سید رضی حاجی آقا میری ادامه داد: دولت کنونی نسبت به دولت قبل عملکرد بسیار خوبی داشته است. باید کمک کنیم که این دولت چهار سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد زیرا ریسک تغییر دولت و تغییر شرایط موجود اصلا به صلاح اقتصاد کشور نیست.

وی ادامه داد: این دولت توانسته بعد از یک ویرانی 8 ساله که خسارت آن مانند یک بمب هیدروژنی بوده خود را تثبیت کند و تا حدودی وضعیت را کنترل کنند. اینکه انتظار داشته باشیم بعد از 3 سال وضعیت به حالت قبل برگردد غیر منطقی و غیر منصفانه است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: به عنوان یک فعال اقتصادی که طرفدار دولت و  خیرخواه آن هستم با یک نگاه منتقدانه عقیده دارم که رشد اقتصادی متکی به صادرات نفتی قابل مقایسه با رشد اقتصادی سایر کشورها نیست.

حاجی آقا میری تصریح کرد: اگر همین رشد 4 درصدی را با اقتصاد ترکیه مقایسه کنیم باید قبول کنیم ارزش رشد 4 درصدی آنها ارزشمندتر از رشد صادراتی ما با اتکا به نفت است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود پرسشی که در اینجا از دولت باید پرسید این است که در رابطه با رشد صادرات غیر نفتی چه برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم واستراتژی و تاکتیک ما در این موضوع حساس چیست؟  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز