خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

نرخ تورم را سیاست‌های اقتصادی تعیین می‌کند/ اجرای سیاست کوپنی بعید است/ مشکلات شبکه توزیع در تحریم تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۰۷

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: به نظر می‌رسد که جمع‌بندی دولت و بانک‌مرکزی با توجه به خصلت سیاست‌گذاری کمی زمان‌بر باشد، از همین روی انتظار اتخاذ سیاست اقتصادی متناسب با تورم در کوتاه‌مدت وجود ندارد، اما امیدواریم در 2 یا 3 ماه آینده به جمع‌بندی نهایی رسیده و سیاست لازم را اجرا کنند تا از اواخر پاییز اقدام به کنترل تورم شود.

تیمور رحمانی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد نرخ تورم در ماه‌های پیش رو گفت: به طور یقین شاهد رشد نرخ تورم در ماه‌های آینده خواهیم بود، البته نرخ آن بسته به سیاست‌های اعمال شده می‌تواند متفاوت باشد. پس اینکه نرخ تورم 20 درصد باشد یا 50 درصد، سیاست‌های اقتصادی آن را تعیین خواهد کرد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که جمع‌بندی دولت و بانک‌مرکزی با توجه به خصلت سیاست‌گذاری کمی زمان‌بر باشد، از همین روی انتظار اتخاذ سیاست اقتصادی متناسب با آن در کوتاه‌مدت وجود ندارد، اما امیدواریم در 2 یا 3 ماه آینده به جمع‌بندی نهایی رسیده و سیاست لازم را اجرا کنند تا از اواخر پاییز اقدام به کنترل تورم شود.

این استاد دانشگاه تهران در مورد افزایش نرخ تورم تولیدکننده و تورم 16 درصدی زیربخش صنعت گفت: نرخ تورم تولیدکننده مدت‌ها است که روند صعودی دارد و موضوع تازه‌ای نیست و این را اعلام می‌کند که تورم مصرف کننده نیز همین مسیر را طی خواهد کرد. اما اینکه زیربخش صنعت نرخ بالا را دارد تقریبا طبیعی است و تنها مختص ایران نیست، به نوعی در کل جهان شاهد افزایش قیمت محصولات پایه هستیم و ایران نیز از این روند جدا نیست.

رحمانی استفاده از سیاست کوپنی در شرایط تحریمی را بعید دانست و افزود: امیدواریم که مجبور به استفاده از این سیاست نشویم و انتظار می رود که دولت مشکل تامین کالاهای اساسی مردم را برطرف کند. متاسفانه در این میان شبکه توزیع کشور اشکالات و ناکارایی‌هایی دارد که در شرایط تحریم، محددیت و سوءاستفاده تشدید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز