خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

اثرگذاری بسته ارزی بانک مرکزی در سیاست تنظیم ارز بازار ثانویه

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۸۷

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بسته جدید ارزی در کنار نظم و انضباط مالی حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی به تسهیل در عبور از تحریم ها کمک می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر اکبری با اشاره به بسته ارزی ارائه شده توسط دولت و بانک مرکزی و همچنین تاثیرات نوسانات ارزی اخیر در بازار، بیان داشت: التهابات ارزی در روزهای گذشته منجر به تشویش بازار و دغدغه اذهان عمومی شده است و برای مقابله با وضعیت پیش آمده ارائه بسته و سیاست جدید ارزی امری ضروری به نظر می رسد.

وی در رابطه با ویژگی های این بسته پیشنهادی تصریح کرد: قاعدتاً در سیاست جدید ارزی اتخاذ شده تمامی نیازهای کشو اعم از دانشجویی تا فعالیت های تولیدی و مولد دیده شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در رابطه با نحوه قیمت گذاری ارز با توجه به شرایط موجود خاطرنشان ساخت: بخشی از قیمت گذاری جدید باید به صورت حمایتی باشد تا دولت بتواند بر کنترل نرخ آن نظارت کند، اما قسمت اعظم آن باید در بازار ثانویه تنظیم و تعدیل شود.

وی در رابطه با وضع تحریم های جدید و تاثیر آن بر اقتصاد کشور اظهارداشت: این تحریم ها قبلا نیز اعمال شده بود؛ تحریم های سال های ۹۰ و ۹۱ با وسعت بیشتر و سنگین تری وضع شده بودند زیرا اجماع و حمایت جهانی دولت ها را نیز در بر داشت.

اکبری افزود: تحریم های جدید تنها حمایت چند کشور معدود را به همراه دارد و کشور ما می تواند با کمی نظم و انضباط از این بحران ها عبور کند.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از تجربه های گذشته و تدوین سیاست های راهبردی از این تحریم ها نیز می توان گذشت، اما تشدید هماهنگی و مودت در میان مسئولان در حوزه های مختلف لازمه تحقق این امر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز