خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در شهرک‌های صنعتی/ راه‌اندازی مجدد 230 واحد تعطیل شده

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۳۵

معاون وزیر صنعت از بازگشت 230 واحد صنعتی با اشتغال چهار هزار نفر به سیکل تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در خصوص آخرین وضعیت صنایع کوچک و متوسط گفت: با توجه به وضعیت بین‌المللی و آغاز تحریم‌ها  باید راه‌های مقابله خود را نشان دهیم و برای حمایت واحدهای صنعتی به خصوص کوچک و متوسط اقداماتی عملی انجام دهیم که برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران یکی از آنهاست.

صادق نجفی ادامه داد: ما باید بدانیم که با تحریم‌ها دنیا به آخر نرسیده و راهکارهای زیادی برای مبارزه با منفعت‌طلبی برخی کشورها وجود دارد.

وی افزود: ما پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم. بازگشت 230 واحد صنعتی با اشتغال چهار هزار نفر به سیکل تولید یکی از همین اقدامات است.

نجفی گفت: طرح پوشاک یکی از طرح‌هایی است که جزو استراتژی‌های کلان وزارت صنعت محسوب می‌شود و شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک با همکاری بانک کشاورزی و صندوق توسعه تفاهمنامه‌ای را امضا کردند تا از این صنعت حمایت کنند.

نجفی ادامه داد: در این طرح که با حمایت انجمن پوشاک اجرایی می‌شود شرکت‌های پشتیبان تشکیل شده که از تامین مواد اولیه تا فروش کالا در شهرها از این واحدهای تولیدی حمایت می‌کند. در مرحله اول استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است و تا به امروز ما توانسته‌ایم 20 هزار شغل در پنج استان مرتبط با همین صنعت ایجاد کنیم. این در حالی است که سرانه صادرات ما در این بخش 89 سنت است در حالی که این رقم در ترکیه 180 دلار و در چین 80 دلار است.

معاون وزیر صمت افزود: در طی چند سال اخیر ما شاهد استقبال خوب ایرانیان مقیم خارج از کشور از سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی بودیم که این رقم اکنون به چندصد میلیارد تومان رسیده است و پیش‌بینی ما این است که با تغییر شرایط ارزی این عدد افزایش پیدا کند.

وی افزود:‌ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قراردادی با شرکت‌های مدیریتی به امضا رسانده تا از صنایع کوچک و متوسط حمایت کنند در بررسی‌هایی که ما داشتیم صنایع کوچک در تامین نقدینگی و تامین ارز برای واردات مشکلات اساسی داشتند که مقرر شد این شرکت‌ها این مشکلات را حل کند. بنا به دستور وزیر صنعت اولویت ما این صنایع است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت:‌ نمایشگاه از بیست و یکم تا بیست و سوم در مصلی تهران برگزار می‌شود و 10 غرفه خارجی در آن حضور دارند علاوه بر آن از چندین هیات تجاری خارجی دعوت شده تا ضمن بازدید از نمایشگاه در تورهای صنعتی ما حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 220 واحد صادراتی ما توانستند 170 میلیون دلار صادرات داشته باشند که ما انتظار داریم سرعت آن طی ماه‌های آینده افزایش پیدا کند. ضمن آنکه اولین قرارداد تشکیل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی به مساحت 500 هکتار در ماکو به امضا رسید و همچنین شهرک لجستیک برای حمل و نقل در این منطقه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز