خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی:

دریافت ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی در ۴ ماه نخست امسال/ نگران حساب‌آرایی برخی شرکت‌های بیمه هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۳۷

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در ۴ ماه نخست امسال نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی بوده و میزان خسارت نیز ۶ هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده است. همچنین حق بیمه تولیدی حدود ٢٣.٤ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا سلیمانی در نشست با خبرنگاران گفت: از کل شرکت‌های بیمه‌ای ،تقریبا ۹۰ درصد آنها مجامع خود را تشکیل داده‌اند، جز بیمه ایران که بیمه دولتی و بزرگی است تمامی شرکت‌ها نسبت به آن اقدام کرده‌اند و بنده در جلساتی که با مدیران شرکت‌های بیمه داشته‌ام تکلیف کردم تا در مورد صورت‌های مالی و اصلاحات در صورت‌های مالی ۹۶ اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در ۴ ماه نخست امسال نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی بوده و میزان خسارت نیز ۶ هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده است. همچنین حق بیمه تولیدی حدود ٢٣.٤ درصد رشد داشته است.  

رییس شورای عالی بیمه گفت:  در همین مدت، بالغ بر ١٩.١ میلیون بیمه نامه صادر شده و تعداد بیمه نامه های صادره ٧.٧ درصد رشد داشته است و سهم بخش غیردولتی از حق بیمه ٦٦.٣ درصد بوده است.

به گفته سلیمانی امیری، سهم رشته بیمه شخص ثالث ٣٨.٨ درصد، درمان ١٩.٢ درصد و زندگی ١٣ درصد از کل بیمه نامه های صادره بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای ادغام شرکت های بیمه دارید یا خیر، گفت: باید ابتدا آمادگی بین سهامداران وجود داشته باشد؛ ما به عنوان ناظر نمی توانیم بگوییم که شرکت ها با هم ادغام شوند.  

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها وضعیت خوبی دارند ولی روی چند شرکت در حال برنامه ریزی هستیم.

وی در مورد واگذاری سهام بیمه ایران گفت:  بیمه ایران یک شرکت دولتی است و به دنبال آن هستیم تا پس از اصلاح قانون واگذاری سهام آن را انجام دهیم، ما به دنبال اصلاح ساختار و فعال شدن در بازار هستیم.

سلیمانی گفت: تقریبا تمام شرکت‌های بیمه به جز بیمه ایران شرکت کوچک محسوب می‌شوند و ما پیشنهاد ادغام این شرکت‌ها را برای ایجاد شرکت‌های بزرگ داده‌ایم چون انجام کارهای بزرگ توسط این شرکت‌ها می‌تواند انجام شود و ما از خصوصی‌شدن و ادغام شرکت‌ها حمایت لازم را خواهیم کرد.

سلیمانی در مورد تاثیر تحریم‌ها و به ویژه خروج آمریکا از برجام بر صنعت بیمه اتکایی گفت: با امضای برجام بسیاری از شرکت‌های بیمه اتکایی خارجی علاقمند با استفاده از فضای باز وارد کشور شدند و طی قراردادهایی بخشی از حق بیمه به آنها واگذار شد. اما پس از خروج آمریکا از برجام، برخی شرکت‌ها که با آمریکا مراوداتی داشتند اعلام خروج از کشور کردند.

وی گفت: خوشبختانه توان شرکت های ایرانی و بیمه مرکزی به اندازه ای هست که بتوان اتکایی را به داخل کشور انتقال داد.

وی افزود: تمامی پوشش های اتکایی در بخش هوایی و دریایی را به خارج ارسال نکرده بودیم و زمانی که شرکت های اتکایی همکاری خود را قطع کردند، پوشش های اتکایی به داخل کشور انتقال داده شد. 

وی در مورد افزایش سطح توانگری شرکت‌های بیمه گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما افزایش سطح توانگری شرکت‌ها در صنعت بیمه است و ما فرصت قانونی به این شرکت‌ها را داده‌ایم تا اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند در غیر این صورت مقام ناظر برخورد لازم را خواهد کرد.

رئیس بیمه مرکزی ارائه محصولات جدید را لازمه این صنعت دانست و افزود: سعی می‌کنیم پوشش بیمه‌های نوین را ایجاد کنیم و به دنبال ایجاد پکیج‌های جدید و محصولات مقیم هستیم چون باور داریم ارزش یک صنعت وابسته به محصولات جدید آن است و تلاش ما این است تا هر ساله یک یا دو محصول جدید را به بازار عرضه کنیم.

سلیمانی در مورد ارائه شرکت‌های بیمه در بورس گفت: مطالعات بسیاری را انجام داده‌ایم تا از طریق انتشار اوراق بهادار و بورس بخشی از آثار تحریم‌ها را در جامعه توزیع کنیم چون باور داریم که هم سود و هم ریسک باید میان سهامداران توزیع شود و باید ظرفیت پذیرش ریسک در کشور را افزایش دهیم.

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی مطرح شده در صنعت بیمه گفت: البته این بحث مربوط به دوران گذشته است در زمانی که بنده ریاست بیمه مرکزی را برعهده گرفته‌ام حقوق و مزایا در این صنعت کاهش پیدا کرده است به همین دلیل جذب نیروی تحصیلکرده و جوان با مشکل مواجه شده است.

سلیمانی گفت: چون بازار سرمایه و بازار پول نیازمند نیروی تحصیلکرده و خلاق است ما به دنبال آن هستیم تا با حقوق‌ها و مزایای متعارف از این اشخاص استفاده کنیم.

وی ادامه داد: صنعت بیمه یک صنعت تخصصی است و شبیه بازار پول و سرمایه می‌باشد و لازم است تا افراد تحصیلکرده به کمک رسانه‌ها وارد این حوزه شوند و در این راستا نقش رسانه‌ها بسیار مهم است تا مردم را به نسبت به این صنعت آشنا کنند.

وی در مورد حق بیمه پرداختی به وزارت بهداشت و نیروی انتظامی گفت: این حق بیمه اساس قانونی دارد و ما وظیفه داریم تا بخشی از حق بیمه را به این نهادها پرداخت کنیم اما ما در قبال نحوه خرج این حق بیمه گزارش‌هایی را خواسته بودیم تا این هزینه‌ها در بخش‌های قانونی ثبت شوند البته گزارش‌هایی به ما ارائه شد که ما خواستار گزارش‌های دقیق‌تری شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان مدیریت خود از تجارب دکتر همتی رئیس جدید بانک مرکزی استفاده خواهد کرد یا نه، گفت: هر مدیری برنامه‌های خاص خود را دارد که تحقق آنها براساس شرایط است. گاها برخی برنامه‌ها در یک شرایط اقتصادی جواب می‌دهند و گاها خیر؛ و ما قطعا از تجربیات دکتر همتی که در صنعت بیمه تلاش زیادی داشته‌اند استفاده خواهیم کرد.

رئیس جدید بیمه مرکزی با اعلام نگرانی از حساب‌آرایی برخی شرکت‌های بیمه گفت: بحث حساب‌آرایی و سود ظاهری یکی از نگرانی‌های بنده است و این را در تمامی مجامع در میان همکاران مطرح کردم تا با شفاف‌سازی در صورت‌های مالی گرفتار حساب‌آرایی نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز