خبرگزاری کار ایران

معاون بانک مرکزی:

برات الکترونیکی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۷۵۹

معاون بانک مرکزی گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهران محرمیان در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین(سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان افزود: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع  و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین، رحمت‌الله اکرمی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین(سپامی) با بیان اینکه برات یکی از ابزارهای تامین مالی زنجیره تولید است، اظهار داشت : برات الکترونیکی یک اقدام تیمی و مشترک بین چند دستگاه متعدد بوده و خزانه کل کشور هم سهمی که در این کار مشترک داشته و به عنوان منتشر کننده برات نقش دارد.

وی ادامه داد: این ابزار با همکاری وزارت اقتصاد  با بانک مرکزی و بانک‌ها به اجرا رسید و این روش تامین مالی زنجیره تولید یک رویکرد جدیدی است و در تامین مالی سرمایه در گردش تولید استفاده می‌شود که استفاده از این ابزارهای جدید و قدرتمند در نهایت ثبات اقتصادی را در پی خواهد داشت.

خزانه دار کل کشور با بیان اینکه تفاوت روش جدید تامین مالی با روش سنتی در توجه به مدیریت ریسک است، گفت: در برات الکترونیکی وقتی بانک عامل به زنجیره تامین مالی ورود می کند دائما آن را رصد می کند و این روش تامین مالی می‌تواند نقش واسط در تمامی در حلقه های تولید داشته باشد و  این ریسک را کم کند.

اکرمی تاکید کرد: در روش های سنتی بنگاه برای تامسن مالی تسهیلات می‌گرفت اما در این روش مدرن همه حلقه‌های زنجیره تولید با هم و به صورت یکپارچه در تامین مالی شرکت می‌کنند که این نقش را برات الکترونیکی را ایفا می‌کند.

همچنین در ادامه این مراسم علی روحانی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد گفت : در شرایطی که سیاست کنترل تورم را به اجرا می‌رسانیم و در این شرایط سیاست‌های تامین مالی هدفمند به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و یکی از ابزارهای مورد استفاده که مکمل اوراق گام بوده، برات الکترونیکی است و امیدواریم در استفاده از این ابزارها در سال ١۴٠٣ استقبال بیشتری از سوی بخش تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز