خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی به امضا رسید؛

تفاهمنامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق رفاه دانشجویان/ پرداخت وام دانشجویی با کارمزد 3 درصد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۷۹۷

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، تفاهنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  این تفاهمنامه میان مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ذوالفقار یزدان‌مهر، مشاور وزیر علوم و رییس صندوق رفاه دانشجویان به امضا رسید. در مراسم امضای تفاهنامه، مرتضی اکبری گفت: این همکاری در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفته است که بر اساس آن تامین مالی هزینه‌ شهریه تحصیل دانشجویان در قالب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 3 درصد انجام می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض‌‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: اعطای وام قرض‌الحسنه شهریه توسط بانک به افراد معرفی شده از سوی صندق رفاه دانشجویان وزارت علوم انجام می‌شود. برای تسهیلات پرداختی زیر 10 میلیون تومان یک ضامن و برای وام‌های بالای 10 میلیون تومان 2 ضامن نیاز است. سقف تسهیلات نیز 20 میلیون تومان می‌باشد.

وی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویان با این تفاهمنامه توان پرداخت تسهیلات خود را 2 برابر کرده و این مشارکت به صورت سالانه تنظیم شده است. در این تفاهنامه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هر سال و در طول مدت این همکاری معادل دو برابر مبلغ سپرده صندوق به میزان 800 میلیارد ریال اعتبار برای سال اول از محل منابع خود، مطابق با ضوابط جاری بانک و شیوه‌نامه تنظیم شده به منظور رفع نیاز ضروری جامعه هدف، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان معرفی شده از طرف صندوق، اقدام می‌کند.

مرتضی اکبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در خصوص نحوه سپرده‌گذاری عنوان کرد: نیازی به سپرده‌گذاری از سوی دانشجویان نیست و افراد معرفی شده از طرف صندوق، فقط باید در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حساب باز کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همچنین در این مراسم، یزدان‌مهر، رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: از حیث پرداخت وام دانشجویی دچار مشکل بودیم. برای این که بتوانیم کمک بیشتری به دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل داشتند، بکنیم تصمیم گرفتیم با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم افزایی منابع داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز