خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

مفسدان فی‌الارض را در چهارراه استانبول به دار بکشید تا مردم باور کنند که کاری انجام می‌دهید

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۹۰

نماینده مردم تهران گفت: مفسدان فی الارض را در همین چهارراه استانبول به دار بکشید تا مردم باور کنند که کاری انجام می‌دهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در طرح سوال از وزیر راه در خصوص تشکیل نشدن جلسات شورای ساماندهی تهران گفت: آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی مشغله زیادی دارند. ایشان گفتند که در اسفندماه جلسه تشکیل شده باید بگویم آخرین جلسه‌ای که ما با شما داشتیم در دوازدهم دی‌ماه بود آن هم بعد از اینکه در مهرماه سال گذشته از شما سوال کرده‌ایم این جلسه را تشکیل دادید. آقای وزیر از آخرین جلسه ما با شما هشت ماه می‌گذرد.

وی ادامه داد: شب گذشته در یکی از مساجد منطقه ۶ تهران حضور یافتند. مردم این منطقه به من می‌گفتند آقای کواکبیان چگونه رویتان می‌شود در مجلس حضور پیدا کنید؟ کدام وزارتخانه حرف شما را می‌خواند؟

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمین‌های بدون برنامه در اطراف منطقه ۶ گفت: اطراف سازمان انرژی اتمی زمین‌هایی است که اجازه نداریم روی آن آجر به آجر بگذاریم. این زمین‌ها مال مردم است. در اطراف دانشگاه تهران و امیرکبیر زمین‌های دیگری وجود دارد که در طرح تفصیلی نقشه قرار دارد اما شما به مردم توجه نمی‌کنید.

وی خطاب به وزیر راه گفت: من خدمت آقای آخوندی بارها گفته‌ام که یک مقدار از وزارتخانه بیا پایین و با هم راه برویم. مردم کن حرف‌های زیادی دارند. چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام در این منطقه باید برج ۲۰ طبقه بسازد در حالی که ۲۵ سال است کسی به حرف مردم کن گوش نمی‌کند و آنها به خواسته‌هایشان نمی‌رسند. مردم این منطقه به تمامی مسوولان نظام نامه نوشته‌اند که به داد ما برسید تا قبل از اینکه خودجوش کاری انجام دهیم. چرا مردم را اذیت می‌کنید و به دادشان نمی‌رسید؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه از سال ۹۴ ما قانون داریم که جلسات شورای ساماندهی پایتخت تشکیل شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی چقدر به فکر تهران است؟ جد اندر جد من از بس که پیگیری کردیم شما به زور یک جلسه تشکیل دادید. حداقل دو ماه یکبار جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت را تشکیل دهید. ۲۰ درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند. روز اولی که به مجلس دهم آمدم گفتم تهران را آزاد کنیم تا ایران را آباد کنیم.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی چقدر به فکر تهران است؟ این وزارتخانه چگونه جلوی مهاجرت به تهران و حاشیه‌نشینی را گرفته است و برای اینکه پایتخت یک شهر مدرن شود چه طرح‌هایی دارد؟

کواکبیان با اشاره به اینکه اگر در تهران زلزله بیاید نمی‌توانیم امور را به خوبی رتق و فتق کنیم گفت: خدایی نکرده زلزله‌ای در تهران رخ دهد در منطقه ۱ که برج‌ها در کنار هم و در فاصله یکی دو متر ساخته شده‌اند آمبولانس‌ها چگونه می‌توانند تردد کنند؟ چگونه می‌توانیم به این بخش خدمت‌رسانی کنیم؟

وی تاکید کرد: خداوکیلی مردم مشکل دارند. در بحث افزایش روزافزون نرخ سکه و ارز و دلار به عنوان وزیر یکی از وزارتخانه‌های مهم چه پاسخی برای افزایش سرسام‌آور اجاره‌خانه‌ها دارید؟ با مردم صادقانه صحبت کنید. رئیس قوه قضائیه می‌گوید؛ دست‌های مافیایی در کار است که باعث افزایش نرخ سکه و دلار می‌شود. بسیار خب، مفسدان فی الارض را در همین چهارراه استانبول به دار بکشید تا مردم باور کنند که کاری انجام می‌دهید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما کمبودهای زیادی در پایتخت داریم. این شهر بر روی گسل زلزله است و به قول پدر علم زلزله‌شناسی اگر زلزله بیاید همان بهتر که زنده نباشیم چون هیچ امکاناتی در کار نیست.

وی ادامه داد:‌ چرا وزارت راه و شهرسازی نمی‌خواهد مشکلات را برطرف کند؟ در همین تهران ما تعداد زیادی کارتن‌خواب داریم. حدود ۲۴ هزار نفر معتاد متجاهر داریم که فقط برای ۱۰ هزار نفر آنها کمپ اختصاص داده شده.

کواکبیان افزود: دستفروش‌ها سد معبر می‌کنند حمل و نقل عمومی ما با مشکل روبه‌روست. ما سه هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و ۳۵۶ محل که در آن بیش از ۸۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. آیا تهران شهری است که ام‌القرای پایتخت کشورهای اسلامی باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز