خبرگزاری کار ایران

مسیر سرمایه‌گذاری در اصفهان برای همه باز شد

مقابله با بوروکراسی‌های اداری با ایجاد پرتال سرمایه گذاری در اصفهان / اخذ مجوز در چند دقیقه

کد خبر : ۶۴۴۴۲۸

سال ها است که نام استان اصفهان به عنوان استانی که بیشترین بوروکراسی اداری را دارد، بر سر زبان‌ها است. موضوعی که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نمود بیرونی پیدا کرد و مسئولان استانی را بر آن داشت تا در برابر آن بایستند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اصفهان به استان سرمایه گریز معروف شده است و دلیل این لقب به کاغذبازی های خارج از عرف و قانون حاکم بر سیستم اداری استان مربوط می شود. در اینجا قوانین طبق سلیقه مسئولان پشت میز اجرایی می شود و سلیقه های بسته و نظرات شخصی سبب شده طی چندین سال گذشته شاهد خروج سرمایه گذار از اصفهان باشیم.

این فرایند مخرب روند سرمایه گذاری و چرخ اقتصاد استان را تحت الشعاع قرار داده و چند سالی است که شاهد حضور سرمایه گذاران اصفهانی در پروژه های اقتصادی استان‌هایی غیر از اصفهان هستیم. اولین بار  استاندار سابق اصفهان در دولت یازدهم به این موضوع پی برد و با دادن مهلت به بانک ها برای تخصیص اعتبار به طرح های اقتصادی برای مقابله با این کاغذبازی های خارج از قانون وارد عمل شد.

با این وجود این اولتیماتوم چندان جواب نداد و همچنان شاهد تداوم بوروکراسی در سیستم اداری استان اصفهان هستیم، به طوریکه در نشست107 شهردار اصفهان در زمستان سال گذشته که با حضور استاندار جدید اصفهان محسن مهرعلیزاده برگزار شد، این موضوع به عنوان دست انداز کسب درآمد پایدار شهرداری ها مطرح شد.

 محسن مهرعلیزاده آن زمان به شهرداران وعده داد که مقابل این فرایند بایستد و حالا در آیین ثبت نام سرمایه گذاران به منظور ایجاد واحدهای اقتصادی و صدور مجوز فعالیت از طریق درگاه سرمایه گذاری استانداری اصفهان اظهارداشت: طولانی شدن روند سرمایه گذاری منجر به سرمایه‌گریزی از استان شده بود و ایجاد پرتال سرمایه‌گذاری کاری جدید در جهت کوتاه کردن روند سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه درگذشته قوانین در این استان ۱۲۰ درصد اجرا می شد و بوروکراسی سنگین اداری در استان حاکم بود، افزود: با تلاش های صورت گرفته و با ایجاد پرتال سرمایه‌گذاری نقطه صفر اقتصادی را تعریف کردیم و بوروکراسی اداری سرمایه‌گذاری به صفر رسیده است و تمامی اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در پرتال سرمایه گذاری دیده شده است.

مهرعلیزاده به روند سرمایه گذاری در این پرتال اشاره کرد و ادامه داد: پس از اینکه سرمایه گذار، در پرتال سرمایه گذاری کرد، صلاحیت اجرایی و مالی وی بررسی می‌شود و به سرعت اجرای پروژه آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه تمامی مجوزهای پروژه‌ها در سایت موجود است پس از ثبت نام سرمایه گذار،مجوزها به نام وی صادر خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طراحی و اجرای این پرتال شش ماه زمان برد، تصریح کرد: زمانی صدور مجوزها، چند سال به طول می انجامید اما در این پرتال اخذ مجوز به چند دقیقه رسیده است. البته باید این پرتال بیشتر معرفی شود و سیر سرمایه گریزی از استان به سرمایه پذیری تبدیل شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از این پس تحولی را در استان شاهد خواهیم بود که در سطح ملی موثر خواهد بود، یادآور شد: منظور از تحول طراحی این سایت نیست بلکه تحول فکری است، این تحول یعنی اینکه دیگر به نفت وابسته نباشیم و بدانیم زمانی موفق هستیم که به قابلیت‌های اصلی خود بازگردیم و باید به جایی برسیم که هیچ وابستگی به فروش نفت نداشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های ایران و استان، تصریح کرد: باید نگاه انتقادی از خود داشته باشیم تا بیدار شویم چرا که کشور ما معتاد به نفت است و سالانه مبالغ معینی از این طریق به کشور تزریق می‌شود و این وابستگی راه خلاقیت و نوآوری را بسته و باید از فکر و ایده خود استفاده کنیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان دو درصد بالاتر از میانگین کشوری، افزود: بخشی از آن به دلیل سرمایه گریزی و سرمایه گریزی هم به دلیل محافظه کاری بیش از اندازه مدیران در استان ایجاد شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز