خبرگزاری کار ایران

فعال خصوصی حوزه نیروگاه خورشیدی:

تجهیزات‌مان تامین نشود 80 درصد نیروهای‌مان بیکار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۴۵۱

یک فعال خصوصی حوزه نیروگاه خورشیدی گفت: اگر نتوانیم پنل و تجهیزات را تامین کنیم تا 10 روز آینده 80 درصد نیروهای ما تعدیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، متین رضاییان در نشستی با موضوع گذر از خاموشی‌های تابستان 98 با تکیه بر انرژی های تجدیدپذیر اظهارداشت: ما از سال 90 در زمینه انرژی خورشیدی کار کردیم و شروع کارمان نیز با برق روستایی بوده است. و تعهدمان برقدار کردن روستاها بوده است.

وی افزود: اولین پروژه در گیلان بود که با وجود بارندگی زیاد در این استان جواب داده و تولید ما از سال 90 تا کنون افزایش داشته است و امسال توانستیم 150 واحد روستایی احداث کنیم.

فعال خصوصی حوزه نیروگاه خورشیدی تصریح کرد: برای هر خانه روستایی یک کیلو وات ساعت سیستم نصب کردیم به جای اینکه دولت هزینه زیادی داده و برق به روستاها ببرد با کمترین هزینه این کار را انجام دادیم و نگهداری آن نیز به خود روستاییان آموزش داده شده است.

وی افزود: ما تا سال 96 این پروژه‌ها را اجرایی کرده‌ایم، حمایت دولت ابتدا از مراکزی مثل مدارس و مساجد شروع شد، ما در برخی مدارس استان‌های البرز، قزوین و گیلان سیستم‌های 5 کیلوواتی نصب کردیم اما آن زمان دولت برق را نمی‌خرید، فقط کمک می‌کرد یعنی 50 درصد آورده دولت و مابقی از سوی شخص تامین می‌شد که توجیه اقتصادی خوبی برای شخص نداشت.

رضائیان خاطرنشان کرد: ما از سال 90 تا 96 دو مگاوات تولید برق داشتیم اما از سال 96 که دولت خرید تضمینی را اعلام کرد 8 مگاوات اجرا کردیم، البته اکنون ظرفیت 100 تا 200 کیلووات نیز داریم. 

وی همچنین به اجرای پروژه‌هایی با کمک یکی از سازمان‌ها برای مددجویان در دو سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با حمایت یکی از بانک‌ها صورت گرفت و از این طریق مددجویانی که تا دیروز امید به کمک‌های دیگران داشتند، امروز تبدیل به تولیدکننده برق خورشیدی و فروشنده آن به شبکه برق شدند و درآمد ماهانه‌ای از این طریق کسب می‌کنند.

وی اظهار داشت: وضعیت کنونی در حالی در پیش روی این شرکت‌ها ایجاد شده است که بنا بر مصوبات دولت، ارگان‌های دولتی تا پایان شهریور ماه مهلت دارند تا بخشی از برق مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیرها تامین کنند و تقاضاهای زیادی برای نصب پنل‌های خورشیدی به این شرکت ارائه شده است.

رضائیان با اشاره به مساله نبود تجهیزات کافی خاطرنشان کرد: ما  در چند سال اخیر از 6 نفر به 80 نفر رسیده‌ایم، اکنون سه ماه است که ما هیچ پنلی نداریم و تجهیزات را تامین کنیم، پروژه‌های ما در استان البرز، قزوین و کرمان خوابیده است و اگر نتوانیم پنل و تجهیزات را تامین کنیم تا 10 روز آینده 80 درصد نیروهای ما تعدیل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز