خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان به ایلنا خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۵۶ کیلومتر مدار شبکه انتقال برق گیلان در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۰۲

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: درطی چهار سال اخیر ۱۵۶ کیلومتر مدار شبکه انتقال و فوق توزیع این استان در سطوح ولتاژی ۲۳۰ و ۶۳ کیلو وات به بهره‌برداری رسید.

عظیم بلبل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از رشت با اشاره به اینکه اگر بخواهیم نگاه مختصر و گذرایی به عملکرد چهارسال اخیر شرکت برق منطقه‌ای گیلان داشته باشیم در دو محور اساسی می‌توانیم موضوع را بررسی کنیم، اظهار کرد: محور اول در زمینه تولید است که ما در طی سال های یاد شده شاهد احداث و بهره برداری از فاز دوم بخار نیروگاه پره سر با ظرفیت نامی تولید ۳۲۰ مگاولت آمپر بودیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه پروژه مذکور در ۳۰دی ماه سال ۹۳ مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: بار مالی این پروژه حدودا ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی محور دوم را بحث افزایش ظرفیت خطوط و پست های انتقال و فوق توزیع استان گیلان عنوان کرد و افزود: در طی چهار سال اخیر ۱۵۶ کیلومتر مدار شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان در سطوح ولتاژی ۲۳۰و۶۳کیلو وات به بهره برداری رسید.

بلبل آبادی افزایش ظرفیت نامی پست های انتقال و فوق توزیع به ظرفیت نامی ۴۹۵مگاولت را از دیگر این موارد عنوان کرد و افزود: بار مالی این محور ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که در ازای آن  ۱۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان گیلان انجام شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه و همچنین کاهش تلفات شبکه‌انتقال و فوق توزیع استان را نتیجه‌اقدامات صورت‌گرفته عنوان کرد و بیان داشت: این دستاوردها نمونه های بارزی از اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نیمه دوم سال ٩٤ در بخش فوق توزیع  یعنی در سطح ولتاژ ٦٣ کیلوولت، احداث ٥ پست ٦٣به ٢٠ کیلوولت، خطوط ارتباطی مربوطه و خرید ٢ دستگاه پست سیار ٦٣ به ٢٠ کیلوولت با مجموع بار مالی یکصد میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت اظهار امیدواری کرد پروژه های مذکور تا پیک تابستان ٩٦ مورد بهره برداری قرار بگیرند.

بلبل آبادی ادامه داد: این پروژه‌ها سهم بسزایی در افزایش پایداری و ضریب اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع استان ایفا می کنند.

این مقام مسئول به بهره گیری از انرژی ها تجدید پذیر اشاره کرد و خاطرنشان کرد:برای احداث خطوط ٣٥٠ مگاوات تولید انرژی برق از انرژی باد در حال مذاکره با سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از تولید ٤١٠ مگاوات برق از پتانسیل انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: از این مقدار ٤١٠مگاوات،تولید ٦٠ مگاوات بطور جدی پیگیری شده و مجوزات احداث نیروگاه هم برای سرمایه گذار بخش خصوصی صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز