خبرگزاری کار ایران

براساس آخرین آمار؛

ارزش بازار ناشران بورس در پایان تیرماه ۴۲۵ هزار میلیارد تومان شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۲۶

بر اساس آمار و اطلاعات بازار منتشر شده از سوی بورس تهران، ارزش بازار ناشران بورس در پایان تیرماه سال جاری به بیش از ۴۲۵ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش ایلنا، بر اساس آمار و اطلاعات بازار منتشر شده از سوی بورس تهران، ارزش بازار ناشران بورس در پایان تیرماه سال جاری به بیش از ۴۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

رتبه های اول تا سوم

این گزارش می افزاید : از میان ۳۲۶ شرکت در بورس تهران فعالیت دارند، رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به «صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۱۳.۸۰۰ میلیارد ریال، فولاد مبارکه اصفهان با ۲۸۴.۲۵۰ میلیارد ریال و پتروشیمی پارس با ۱۸۰.۰۴۲ میلیارد ریال» اختصاص یافته است‌.

 همچنین شرکت‌های «سنگ‌آهن گل‌گهر، ملی صنایع مس ایران، ارتباطات سیار ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان پتروشیمی جم به ترتیب با ۱۶۰.۴۸۸ میلیارد ریال، ۱۵۷.۵۰۰ میلیارد ریال، ۱۳۹.۲۳۸ میلیارد ریال‌، ۱۲۲.۴۱۳ میلیارد ریال‌، ۱۱۲.۴۴۰ میلیارد ریال، ۱۰۵.۰۵۷ میلیارد ریال و ۱۰۳.۸۲۴ میلیارد ریال» رتبه‌های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

از سوی دیگر شرکت‌های «گرانیت بهسرام، صنایع جوشکاب یزد، درخشان تهران، پارس سرام، نوش مازندران، ماشین‌سازی نیرو محرکه، صنایع شیمیایی سینا، پیاذر، داروسازی داملران رازک و لعابیران» به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

«P/E» بازار سهام

از سویی دیگر، بر اساس اعلام بورس تهران، نسبت قیمت بر درآمد ناشران بورس تهران «P/E» در پایان تیر ماه به ۶.۳۳ مرتبه رسید.

همچنین بین شرکت‌هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می‌شوند، ۶۴ شرکت دارای «P/E» بیش از ۲۰ مرتبه هستند.

بخش دیگری از این آمار منتشر شده مشخص می کند که ۵۵ شرکت دارای «P/E» بین ۱۰ تا ۲۰ مرتبه و ۱۷۲ شرکت دارای «P/E» کوچکتر از ۱۰ و ۳۵ شرکت نیز با پیش‌بینی زیان، «P/E» منفی دارند.

آمار قیمت سهام شرکت ها

 قیمت به ازای هر سهم برای ۲۶ شرکت بیش از ۱۰۰۰۰ ریال است‌. قیمت هر سهم ۱۲۶ شرکت نیز بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ریال است‌.

افزون بر این، ۱۴۴ شرکت هم با قیمتی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریال در تابلوی بورس مشاهده می‌شود و قیمت سهم ۳۰ شرکت نیز کمتر از ۱۰۰۰ ریال دادوستد می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز