خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تعرفه صادرات خدمات بندری معادل ارز ثانویه است / رشد 27 درصدی فعالیت بندر چابهار / پیش بینی تحقق درآمد 2600 مییلیارد تومانی سازمان بنادر

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۰۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری از اینکه پیش بینی درآمد 2600 میلیاردی محقق شود،گفت: البته باید در نظر داشته باشیم در کنار افزایش نرخ ارز در کشور به دلیل تحریم‌ها شاهد کاهش فعالیت‌های بندری هم خواهیم بود بنابراین پیش بینی می‌کنیم درآمد سازمان بنادر مانند سال گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز و کاهش فعالیت‌های بندری به دلیل تحریم‌ها پیش بینی درآمد 2600 میلیارد تومانی سازمان بنادر را در سال جاری داریم، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها در بندر چابهار بر پایه برنامه‌ریزی هوشمند در زیرساخت‌های بندری بوده است و شاهد افزایش 27 درصدی فعالیت‌های بندری در این بندر بوده‌ایم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به دنبال تبدیل بنادر کشور به بندر نسل سوم هستیم، تاکید کرد: بنادر نباید صرفا مکانی برای تخلیه و بارگیری کالا باشند و می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها بنادر کشور را به بنادر نسل سوم تبدیل کنیم.

وی افزود: با ایجاد فعالیت‌های توسعه‌ای ایجاد ارزش افزوده فعالیت‌های لجستیکی و توزیع کالا در پسکرانه‌ها می‌توانیم بنادر به بنادر نسل سوم تبدیل کنیم و درآمد استفاده از بنادر را افزایش دهیم.

راستاد با بیان اینکه به واسطه موقعیت مهم بندر شهید بهشتی در منطقه شرق این بندر قطعا نقش قابل توجهی در ترانزیت منطقه ایجاد خواهد کرد، گفت: شاهد افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه حمل گندم از مبدا هند به مقصد افغانستان از بندر شهید بهشتی شروع شد این بندر توانست سایر حمل و نقل بار در منطقه را جذب کند و ترانزیت را از این مسیر افزایش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ترانزیت از بندر شهید بهشتی گفت: امسال شاهد رشد 27 درصدی فعالیت‌های بندری در بندر چابهار در مدت زمان مشابه نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین تخلیه و بارگیری در بندر شهید بهشتی در این مدت تا 77 درصد افزایش یافت که این رقم رشد تخلیه و بارگیری در بین بنادر بی‌نظیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاقات نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در بندر چابهار بر پایه برنامه‌ریزی هوشمند و زیرساخت‌های بندری بوده، گفت: به دلیل جذابیت‌هایی که در بندر چابهار وجود دارد شاهد رشد سرمایه‌گذاری در این بندر هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره درآمدهای ارزی و میزان رشد آن پس از افزایش نرخ دلار گفت: بر اساس دستور بانک مرکزی ارز حاصل از صادرات، خدمات به خطوط کشتیرانی خارجی باید معادل ارز ثانویه دریافت شود. از سوی دیگر بخش عمده‌ای از ارز دریافتی را به بخش خدمات‌رسانی به خطوط داخلی اختصاص می‌دهیم چنانچه شاهد افزایش درآمد از محل تسعیر ارز باشیم در برنامه‌های توسعه بنادر از جمله بنادر شمالی و جنوبی استفاده خواهیم کرد.

راستاد تاکید کرد: پیش بینی درآمد 2600 میلیاردی را امیدواریم بتوانیم محقق کنیم البته باید در نظر داشته باشیم در کنار افزایش نرخ ارز در کشور به دلیل تحریم‌ها شاهد کاهش فعالیت‌های بندری هم خواهیم بود بنابراین پیش بینی می‌کنیم درآمد سازمان بنادر مانند سال گذشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز