خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مهندسی سواحل سازمان بنادر:

عدم دسترسی نسل آینده به دریا در سواحل مازندران نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۷۵

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران کننده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمید خلیلی در بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور در بندر نوشهر، افزود: براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی از سال ۹۰ کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل متشکل از نمایندگان دستگاه های اجرایی و قضایی ایجاد شده است که دبیرخانه آن در سازمان بنادر و دریانوردی مستقر است.

وی افزود: بر اساس ابلاغ مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور(ICZM)کمیته ساماندهی و مدیریت در ۸ استان ساحلی کشور به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های ساحلی ایجاد شده است که خوشبختانه اقدامات خوبی طی سال های اخیر در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز ساحلی و جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی صورت گرفته است و نیاز به بهبود روند جاری است.

عضو کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور خاطر نشان کرد: موضوع مطالعات و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کار جمعی است و دبیرخانه، نقش هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی و قضایی را برعهده دارد و تدقیق این مطالعات در استان های گیلان،مازندران و گلستان در دستور کار سال جاری سازمان بنادرودریانوردی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران کننده است، اذعان داشت: تمام مجموعه ها باید برای ساماندهی سواحل با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند. ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم دریا قابل چشم پوشی نیست و با آن برخورد می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز