خبرگزاری کار ایران

«وبصادر» ۴ ماهه سه برابر بازار سرمایه سود داد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۹۶

سهام بانک صادرات ایران در این روزها با اقبال زیادی از سوی سهامداران حقیقی بازار سرمایه روبرو بوده و از منظر برخی تحلیلگران انتظار برای بازدهی بیشتر آن با توجه به سابقه معاملاتی هفته ها و ماه های اخیر همچنان وجود دارد.

به گزارش‌ایلنا، در این راستا نشانه های توجه به این سهم در جریان معاملات  اولین روز معاملات این هفته بازار بورس تهران قابل رصد است که می‌تواند چشم انداز  مثبتی ازآینده این سهم نیز به نمایش بگذارد.

روز شنبه در اولین روز معاملاتی این هفته بورس تهران، سهم بانک صادرات ایران با کسب جایگاه دوم بیشترین سهم معامله شده، جایگاه ویژه خود را به عنوان بزرگترین بانک در گروه بانکهای بورسی تثبیت کرد.

به نحوی که داد و ستد ۶۵.۳ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۵۱ میلیارد ریال، مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. همزمان این سهم  با بیشترین تاثیر مثبت و تقویت ۴۲ واحدی  شاخص کل از ریزش بیشتر آن جلوگیری کرد. این در حالی است که سهام  شرکتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین به ترتیب با تاثیر  ۲۸۵، ۲۶۵ و ۱۵۳ واحدی خود بیشترین سهم را در ریزش شاخص کل بازار بورس تهران بر جای گذاشتند.

با مراجعه به سابقه معاملاتی این سهم می توان دریافت که بازگشایی «وبصادر» از ۲۳ اسفند ماه  سال گذشته با استقبال کم نظیر سهامداران حقیقی همراه بود به نحوی که افزایش نرخ آن از ۵۱۰ ریال در اولین روز معاملات (۲۳ اسفند۹۶) تا نرخ ۷۷۹ ریال ۱۶ تیر ماه سال جاری، بازدهی بیش از ۵۲ درصدی را در کمتر از ۴ ماه نصیب دارندگان این سهم کرده است. این در حالی است که این بازدهی در مقایسه با بازدهی حداکثر ۱۶ درصدی شاخص کل بازار سرمایه دراین مدت( رشد شاخص از ۹۵۵۲۵ واحد به ۱۱۱۰۵۱ واحد)، دستاورد به مراتب جذاب تری بوده است.

بازدهی۵۲ درصدی هر سهم بانک صادرات ایران در این مدت در حالی میتواند قابل توجه باشدکه روند گزارش دهی های مدیران بانک از صورت های مالی دراین مدت، از شفافیت به مراتب بیشتری برخوردار بوده است. بانک صادرات ایران در سه ماهه اول سال ۹۷  با رتبه ۲۵ در میان ۵۰ شرکت برتر بازار سرمایه از نظر شفافیت قرار گرفت.

تازه ترین آمار های قرار گرفته بر سامانه کدال نیز نشان می دهد که میزان زیان انباشته این بانک در ۳ ماهه اول سال جاری روند کاهشی به خود گرفته که این روند در گزارش های دوره ای سال مالی منتهی به پایان سال ۹۶ نیز همین روند را تایید می کند.

انگیزه های سهامداران برای باقی ماندن در این سهم در حالی است که افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها همچنان در دستور کار مدیران بانک است و مراحل نهایی آن طی می شود.

 اقبال به بزرگترین بانک بورسی کشور علی رغم فشار های بین المللی حکایت از آن دارد که بازیگران اقتصادی کشور در کنار صنایع بزرگ مادر تخصصی همچنان نهاد های مالی هستند و این امر به ویژه در شرایطی که عرصه تجارت جهانی در پی جنگ جدید تعرفه ای آمریکا و چین، و نگرانی در برخی بازار های کالایی در جهان، موجبات نگرانی صنایع مزیت دار کشور را فراهم کرده، پر رنگ تر شده است.

«وبصادر» در روز شنبه ۱۶ تیر ماه ضمن دستیابی به بالاترین نرخ ۷۸۸ ریال، در پایان معاملات بر نرخ ۷۷۹ ریال بسته شد و با  ۲۸ ریال افزایش نرخ روزانه ۳.۷ درصدبه ارزش خود افزود. در این روز ۹۰ درصد سهامداران حقیقی خریدار وبصادر بودند. در معملات امروز نیز حدود ۳.۵ میلیون سهم از سهام این بانک مورد داد و ستد قرار گرفت.

بانک صادرات ایران با سرمایه ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه همچنان بزرگترین بانک حاضر در بازار سرمایه کشور است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز