خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت تاکید کرد:

تولید برای بازارهای همسایه راه مقابله با تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۹۳

کارگاه تصمیم‌گیری درباره تبعات خروج امریکا از برجام در صنعت کشور بخصوص صنایع کوچک و متوسط با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این کارگاه با تاکید بر اینکه شرایط و اتفاقات به وجود آمده را باید جدی گرفت، اظهار کرد: آگاهی و آشنایی از ترفندهای طرف مقابل یکی از راهکارهای مقابله با شرایط در کنونی است. ضمن آن‌که ما دوران ۸ سال جنگ تحمیلی شرایطی بدتر از این را گذرانده‌ایم.

نجفی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط آسیب‌پذیری بوده و با هر مسئله کوچکی دچار مشکل می‌شوند از این رو با برگزاری این کارگاه سعی شده تا تجربه‌ها و راهکارهای نتیجه بخش از سوی کارشناسان که پیش از این به بررسی شرایط پرداخته‌اند ارایه شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: توان صادرات غیر نفتی ایران حدود ۴۰ میلیارد دلار است بنابراین می‌توان با تمام توان تولید داخلی برای مقابله با تحریم اقدام کرد.

نجفی افزود: همانطور که رهبر انقلاب اشاره کرده کشورهای همسایه بازار بسیار خوبی برای تولید ایرانی است و باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هم افزایی مسئولان و متولیان بخش تولید و صنعت می تواند فرصت مهم برای پیشبرد سیاست‌های راهبردی اقتصادی باشد.

نجفی افزود: تولید و صنعت نقش مهمی در افزایش رشد و توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند و با رونق این بخش، نیروی کار و فنآوری در تولید بحرکت درآمده و رونق اقتصادی، زمینه‌های بهبود سطح زندگی را فراهم می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش هم افزایی و اتحاد در برطرف کردن موانع و مشکلات بخش تولید بیان کرد: مشکلات کشور با تدبیر، برنامه ریزی، کار و تلاش برطرف می شود. نجفی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید از هر فرصت و هر ظرفیتی به نفع کشور و مقابله با تحریم ها استفاده کرد.

رفع مشکلات صنعت مورد به مورد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از رصد روزانه عملکرد صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: گزارش عملکرد آنها در ثبت سفارش، تعطیلی واحدهای صنعتی، بازگشایی واحدهای جدید و... در اختیار مسئولان دولتی قرار می‌گیرد.

نجفی با اشاره به فعالیت کمیته ویژه در این سازمان گفت: این کمیته هر روز مشکلات تولید را به صورت موردی رصد کرده و برای حل این مشکلات اقدام می کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: وضعیت کارآفرینی هر روز از سوی مدیران و مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استانی بررسی می‌شود تا مشکلات صنایع کوچک و واحدهای صنعتی شناسایی شده و برای رفع آن راهکار مناسب داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز