خبرگزاری کار ایران

ورود نماگر تالار شیشه‌ای به کانال ۱۱۲ هزار واحد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۵۰۷

روند معاملات بازار سهام امروز با رشد بیش از ۲۰۰۰ واحدی وارد کانال ۱۱۲ هزار واحد شد.

به گزارش ایلنا؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش دو هزار و ۴۰۹ واحدی به رقم ۱۱۲ هزار و ۳۴۶ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۱۰۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۳۰ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش دو هزار و ۵۰۹ واحدی به رقم  ۱۲۳ هزار و ۳۰۲ واحد شاخص بازار اول با افزایش دو هزار و ۲ واحدی به ۸۲ هزار و ۴۹۳ واحد، شاخص بازار دوم با افزایش ۳ هزا ر و ۶۰۲ واحدی به ۲۲۴ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.

تاثیر نمادها

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه صنایع پتروشیمی با ۳۸۳ واحد، فولاد مبارکه با ۳۳۴ واحد و معدنی و صنعتی گل  گهر با ۳۲۵ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  ارتباطات سیار ایران با ۳۲ واحد، ایران خودرو با ۱۵  واحد و به پرداخت ملت با ۱۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات

این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۳۸۵ میلیارد و۸۱۹ میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۵ هزار و ۵۷۶ نوبت داد و ستد بود.

توقف و بازگشایی نمادها

همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی «لامپ پارس شهاب، توریستی و رفاهی آبادگران ایران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، مهندسی نصیرماشین، شرکت‌های صنعتی پارس خزر، کارخانجات پلاسکو کار سایپا، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، به پرداخت ملت، سرمایه‌گذاری سبحان، سیمان مجد خواص، تولید نیروی برق دماوند، ابرانت و مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت شاهرود» از سوی بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «سایپا آذین، فرآورده‌های سیمان شرق، تولیدمحور خودرو، فولاد خراسان، بیمه اتکای ایرانیان، صنعتی مینو، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال،   سرمایه‌گذاری سبحان، کارخانجات کاشی سرامیک حافظ، مهندسی نصیر ماشین، گروه دارویی برکت، تولید شیشه دارویی رازی، معدنی صنعتی گل‌گهر، کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا و فرابورس» بازگشایی شدند و نماد معاملاتی حفاری شمال، جهت  از بررسی اطلاعاتی ناشر تا تاریخ ۲۶ تیر ماه تعلیق شد.

معاملات درون گروهی

افزون بر این، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۱۴ میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش ۲۸ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود در بانک تجارت نیز ۵۰ میلیون سهم به ارزش ۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی بازارگردان این سهم تجمیع شد.

۱۰ میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد و در نهایت بیش از ۳ و نیم میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۲ میلیارد تومان میان سهامداران عمده انتقال یافت.

همچنین بازار سهام در حالی روند متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که تحلیل‌ها در خصوص معدنی‌ها و فولادی‌ها و همچنین تاثیر برخی متغیرهای فاندامنتال بر سودآوری هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی باعث شد تا اقبال برای خرید سهام در این گروه‌ها امروز افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز