خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

خدمات درمانی نیروهای مسلح، کشوری و تامین اجتماعی امسال به هم متصل می‌شوند / سازمان تامین اجتماعی نمره قابل قبول می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۲۷

وزیر ارتباطات با تمجید از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: بهم پیوستن سه حوزه خدمات درمانی نیروهای مسلح، خدمات درمانی کشوری و خدمات درمانی تامین اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های دولت الکترونیک در سال 97 محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات، با اشاره به تحت پوشش بودن ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در این سازمان گفت: آمارها نشان می دهد که تقریبا نیمی از کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که سالانه عدد قابل توجهی از مراجعات را تشکیل می دهند. 

وی افزود: که مطابق برنامه ششم توسعه دولت باید ۱۲.۵ درصد از مراجعات حضوری مردم به دستگاه ها را کاهش دهد که سیاست راهبردی رسیدن به این هدف دولت الکترونیک است.

وی دولت الکترونیک را پیوستن سامانه های مجموعه های مختلف همچون رودها به هم تشبیه کرد و افزود: اجرای دولت الکترونیک باعث افزایش رفاه به دلیل دریافت خدمات بهتر و مناسبت تر، ایجاد نظام شفافیت و جلوگیری از هزینه های شبه قاچاق یا تخلفاتی که در نظام بیمه ای در این شبکه درحال وقوع است از همین رو رییس جمهوری تاکید و پیگیری زیادی برای پیوست سامانه های دستگاه های مختلف داشتند به طوریکه حداقل در چهار جلسه در هیات دولت پیرامون این مطلب بحث و گفت و گو تا سلامت الکترونیک به عنوان بخشی از دولت الکترونیک صورت گرفت.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم یکی از مظاهر دولت الکترونیک را نظام سلامت الکترونیک عنوان کرد و ادامه داد: نظام نظارتی از طریق دولت الکترونیک، درمان مازاد برای بیمار از قبیل تاباندن زیاد اشعه و تجویز داروی اضافه را کنترل می کند تا سطح سلامت مردم بالا رود.

آذری جهرمی با بیان اینکه طرح تحول سلامت از افتخارات دولت است، خاطرنشان کرد: افزایش هزینه ها از معضلات آینده طرح تحول سلامت است که راهکار رفع این مشکل، اجرای فرایند دولت الکترونیک است تا از مرحله صدور دفترچه، نسخه نویسی تا تحویل آن تا مرحله برداشت پزشکان و داروخانه ها و همچنین پرونده سلامت افراد که تحت پوشش سازمان اجتماعی را شامل می شود.

وی از تلاش برای بهم پیوستن سه حوزه خدمات درمانی نیروهای مسلح، خدمات درمانی کشوری و خدمات درمانی تامین اجتماعی به عنوان یکی از شاخص های دولت الکترونیک در سال 97 خبر داد و افزود: بعضی از موضوعات را برای به هم پیوستن دولت انجام دهیم که سازمان امور استخدامی نیز آنرا پیگیری می کند

وزیر ارتباطات در مورد اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: به عینه با دیدگاه کارشناسی موضوعات را کارشناسی کردیم و نکاتی که باید روی آن متمرکز شود را شناختیم تا خدمات مناسبی برای بهبود وضعیت سلامت برای همه آحاد مردم داشته باشیم و همچنین هزینه ها را به طرز قابل توجهی کاهش دهیم.

وی با اشاره به ابتکار سازمان تامین اجتماعی برای میدان دادن به کسب و کارهای نوپا برای ورود به خدمات بیمه ای، خاطرنشان کرد: باتوجه به وسعت سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم رعایت استانداردهای اطلاعات باز و ایجاد فضای رقابتی برای همه کسب و کارهای نوپا توسط این سازمان رعایت شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: به عنوان کسی که متولی ارزیابی سطح خدمات الکترونیک سازمان ها برای وصول به دولت الکترونیک هستم ضمن تشکر به دستندرکاران به سازمان تامین اجتماعی نمره قابل قبول می دهیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز