خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه:

مهمترین خواسته بازاریان کنترل قیمت ارز و بازگشت به روال گذشته است/ قوانین گمرکی بازار را راکد کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۹۶

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه با بیان اینکه افرادی خارج از مجموعه بازاریان در ازای دریافت پول تظاهرات راه انداخته‌اند، گفت: مهمترین خواسته ما کنترل وضعیت بازار ارز و ثبات آن، تامین مواد اولیه و سهل کردن قوانین گمرکی برای برگشتن به روال عادی گذشته است.

امیر قدیمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت بازار گفت: در این دو روز برخی از کسبه و پارچه فروشان مغازه خود را تعطیل کردند اما بیشتر اعضای این اتحادیه به فعالیت خود ادامه دادند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه ادامه داد: اصناف و کسبه مشکل دارند ولی این مشکلات را با بستن و تظاهرات حل نمی‌کنند زیرا به خوبی می‌دانند که این قبیل کارها چاره ساز نیست و کمکی به حل مشکلات آنها نخواهد کرد در این دو روز نیز افرادی خارج از مجموعه بازاریان اقدام به تظاهرات و دادن شعار کردند و حتی بنا بر اخباری که به ما رسیده برخی از آنها در قبال دریافت مبالغی اقدام به این کار کرده بودند.

وی ادامه داد: ما مشکلات داریم و بارها از طرق مختلف به مدیران اعلام کرده‌ایم امروز کارخانه‌های رنگ رزی و ریسندگی ما مواد اولیه ندارند این درحالیست که قیمت این مواد به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند با این وضعیت که نمی‌شود کار کرد از طرف دیگر در بخش پارچه‌های وارداتی پارچه‌ای که قبلا متری 5 هزار تومان بوده الان شده 5 هزار و 500 تومان. بعد از چند روز همان پارچه می‌شود 7 هزار تومان در واقع فروشنده و کاسب این صنف دیگر نمی‌تواند برای کالایی که فروخته جایگزین تهیه کند و مدام ضرر می‌دهد.

وی ادامه داد: این وضعیت چند هفته اخیر ما است و هنوز هم ادامه دارد از طرف دیگر کار پارچه فصلی است و با این قوانین جدید و تعرفه‌ای که گذاشته‌اند ترخیص کالا که قبلا نهایتا 15 روز طول می‌کشید الان تبدیل به ماه شده به طوری‌که ما هنوز جنسی که در فروردین وارد گمرک شده به دلیل این تغییر قوانین و ردیف تعرفه‌ای نتوانستیم ترخیص کنیم و فصل پارچه نیز در حال اتمام است

قدیمی نژاد در پایان تصریح کرد:در حال حاضر مهمترین خواسته ما کنترل وضعیت بازار ارز و ثبات آن، تامین مواد اولیه و سهل کردن قوانین گمرکی برای برگشتن به روال عادی گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز