خبرگزاری کار ایران

ارتقاء میزان مصرف روغن زیتون نیازمند فرهنگ‌سازی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۱۸۹

عضو شورای ملی زیتون گفت: باید به بحث فرهنگ سازی و آموزش در جامعه توجهی ویژه شود.

به گزارش‌ایلنا، نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون اظهار کرد: افزایش قیمت روغن زیتون مصرف این کالای ارزشمند را به شدت در جامعه کاهش می‌دهد.

عضو شورای ملی زیتون با تصریح اینکه روغن زیتون اکسیر سلامتی است، گفت: مصرف این محصول در پیشگیری از انواع بیماری ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه روغن زیتون کالای لوکس و تجملی نیست، افزود: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها در سطح کلان مملکت باید به نحوی باشد که مصرف این کالا در جامعه هر روز نسبت به گذشته افزایش داشته باشد.

جلالت تصریح کرد: افزایش سرانه مصرف روغن زیتون در ارتقای اقتصاد سلامت خانواده بسیار تاثیرگذار است. باید به بحث فرهنگ سازی و آموزش در جامعه توجهی ویژه شود.

عضو شورای ملی زیتون از وجود ۳۸ کارخانه روغن کشی در کشور خبرداد و افزود: این واحدها دو تا سه ماه در طول سال بیشتر فعالیت ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سطح زیر کشت زیتون دنیا را ۱۱ میلیون هکتار بیان کرد و اظهارکرد: سالانه از این باغات سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن روغن زیتون و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن زیتون کنسروی تولید می‌شود.

جلالت همین طور سطح زیرکشت زیتون در ایران را ۱۰۳ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه از این باغات ؛ سه تا چهار هزار تن روغن و ۷۰ هزار تن کنسرو زیتون تولید و به بازار مصرف عرضه می شود که بین این دو هیچ گونه تعادل و همخوانی وجود ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان تولید زیتون کنسروی در کشور بیش از روغن زیتون است از اینرو ضرورت دارد با توجه به نقش آفرینی روغن زیتون در سلامت جامعه برنامه ریزی ها و حمایت بیشتر به سمت تولید این کالای سودمند معطوف شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز