خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان اعلام کرد:

رشد سود آوری شرکت در سال گذشته ۸۰ درصد بود/ ارائه خدمات در ۱۰۰ نقطه مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۰۷

ابراهیم حسینی‌نژاد گفت: شرکت پرداخت الکترونیک سامان رتبه ۲۴ دنیا را در اختیار دارد که با توجه به تحریم‌ها و استانداردهای بین‌المللی رتبه مطلوبی محسوب می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابراهیم حسینی‌نژاد مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان (Sep) در نشست عرضه اولیه این شرکت گفت: این شرکت تقریبا ۱۵ سال است که به ارائه خدمات کارت‌های الکترونیکی می‌پردازد و اولین شرکتی است که از بانک مرکزی در این مورد موفق به دریافت مجوز شده است. ما اولین بار خدمات الکترونیکی را از سال ۱۳۸۳ با همکاری شرکت رجا در زمینه فروش بلیت شروع کردیم و همچنین اولین پرداخت USSD آغاز کردیم که یک فعالیت سختی بود و نیازمند همکاری ارکان زیادی از اپراتورها و قانون‌گذاران بودیم.

وی ادامه داد: بسیاری از خدمات امروزی مانند پرداخت موبایل توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان و همزمان با شکل‌گیری سیستم شاپرک از سال ۱۳۹۱ آغاز کردیم و این حجم به ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده و سهم ما در بازار نیز دو برابر شده است.

حسینی‌نژاد درباره عملکرد این شرکت افزود: تقریبا ۱۷.۵ درصد حوزه پرداخت‌ها و رتبه اول آنلاین و رتبه سوم خدمات موبایلی در اختیار شرکت پرداخت الکترونیک سامان است. ما همچنین طرف قرارداد ۱۲ بانک هستیم که نزدیک به ۸۰۰ هزار  کارتخوان ارائه کردیم که امیدواریم این روند در آینده‌ای نزدیک به ۸۵۰ هزار افزایش یابد. همچنین میزان تراکنش‌های ما دو میلیارد و ۵۰۰ هزار تراکنش در سال ۹۶ بود که امیدواریم در سال ۹۷ این رقم به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون برسد.

وی در مورد رقابت در بازار پرداخت‌ها گفت: هیچ بازاری رقابتی‌تر از بازار پرداخت‌ها نیست که اطلاعات توسط سیستم شاپرک ارائه شده و ۱۲ شرکت در این شرایط ‌به رقابت می‌پردازند که تداوم عملکرد بسیار سخت است و نشان از استراتژی محکم شرکت ما دارد.

حسینی‌نژاد درباره رتبه بین‌المللی این شرکت گفت: شرکت پرداخت الکترونیک سامان رتبه ۲۴ دنیا را در اختیار دارد که با توجه به تحریم‌ها و استانداردهای بین‌المللی رتبه مطلوبی محسوب می‌شود. البته ما در سال گذشته رتبه ۳۲ جهانی را داشتیم که با بهبود رتبه مواجه بودیم. همچنین توانایی ارائه خدمات در نقاط مختلف منطقه را نیز داریم. همچنین شرکت ما قادر به ارائه خدمات در ۱۰۰نقطه مختلف کشور است و در تمامی این نقاط دفاتر ما دایر است.

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان با اشاره به محورهای اصلی فعالیت‌های خود گفت: ما برای فعالیت‌های خود سه محور اصلی را تعریف کرده‌ایم که عبارتند از؛ جهانی شدن که در این راستا نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم، حرکت در بستر موبایل و توسعه سرویس‌های موبایل و راه‌حل جامع مشتریان هستند.

وی در مورد تاثیر تحریم‌ها بر عملکرد حوزه بانکی و الکترونیکی گفت: تحریم‌ها در این حوزه از سال ۸۵ وجود داشته و الگوهای پذیرش کارت‌ها تقریبا داخلی است و اندازه تراکنش‌ها ۹۹.۶ درصد است که در منطقه رتبه اول را دارد و دلیل آن اقدامات بانک مرکزی در فراهم کردن زیرساخت‌هاست.

وی ادامه داد: البته ما انتظار داشتیم که خدمات ما در منطقه نیز گسترش یابد که امروزه شاهد کاهش این فرصت‌ها هستیم.

حسینی‌نژاد با اشاره به میزان سودآوری شرکت گفت: رشد سودآوری شرکت در سال ۹۶، ۸۰ درصد و ۱۴۶ میلیارد تومان بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال  ۹۷ به ۵۰ درصد و ۱۸۸ میلیارد تومان برسد.

در ادامه این نشست حسینی مقدم معاون ناشران بورس درباره عرضه اولیه شرکت پرداخت الکترونیک سامان گفت: این عرضه یکی از پرحاشیه‌ترین عرضه‌های بورس تهران است که به دلیل پیگیری مدیران این شرکت در ارائه اطلاعات به بورس و شفافیت در آن از فواید بازار بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: البته در سال‌ ۹۵ شرکت آسان‌پرداخت، در سال ۹۶ شرکت به‌پرداخت در این حوزه در بورس ارائه شده بودند که عرضه امروز شرکت پرداخت الکترونیک سامان در راستای افزایش شفافیت در بازار است و تقریبا هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به ارزش بورس اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای این شرکت پرونده‌ای وجود داشت که با دعوت از مراجع حقوقی و اطمینان لازم در مورد نبود مشکل و نیز اخذ تضامین لازم این اطمینان به خریداران داده می‌شود که در این مورد مشکلات برطرف شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز