خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

پرداخت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات در یک سال اخیر/اجرای طرح کاهش فاصله مناطق محروم با مناطق برخوردار

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۳۸

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حمایت و تقویت تولیدات داخلی مهمترین اولویت وزارت صنعت است و باید میزان حمایت از این بخش را افزایش داد.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص طرح های این وزارتخانه در بخش صنعت گفت: کاهش فاصله مناطق محروم با برخوردار و کمک به واحدهای کوچک و متوسط که دچار بحران شده‌اند از جمله اولویت‌های ما است.

 وی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در 12 استان محروم مانند کهکیلویه و بویر احمد،سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و شمالی با طرح‌هایی همچون احداث شهرک‌های صنعتی جدید و انتقال برخی از واحدهای صنعتی متوسط و بزرگ به اضافه احداث واحدهای جدید تلاش داریم مقداری از محرومیت آنها کاسته شود.

 رحمانی افزود: از سال گذشته طرح رونق واحدهای کوچک و متوسط توسط وزارت صنعت اجرا شد و پس از شناسایی واحدهایی که دچار بحران شده‌اند مقرر شد به 28 هزار و 840 کارخانه کمک مالی شود که در نهایت به 29 هزار واحد در قالب این طرح کمک‌های مالی از جمله تسهیلات جدید ،تمدید بدهی‌های بانکی که سر رسید آنها رسیده بود و بدهی‌های مالیاتی انجام گرفت که رقم آن نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان است.البته برخی از استان‌ها که از نظر شاخص‌ها جزو مناطق برخوردار محسوب می‌شوند دارای برخی مشکلات هستند که تلاش داریم مشکلات آنها را نیز رفع کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از راهبردهای مهم هر کشور برای حمایت از تولیدات ملی، تشویق مصرف کنندگان به مصرف تولیدات داخلی است و هرچند که تا امروز اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است، اما هنوز کافی نیست و باید این موضوع را به فرهنگ تبدیل کرد.

رحمانی افزود: قدم اول در این خصوص شناسایی و آگاه سازی مزیت‌های استفاده از تولیدات داخلی است که برای این مهم روش‌های مختلفی وجود دارد که اطلاع رسانی و ترغیب مصرف این تولیدات با ذکر منفعت‌های اجتماعی و تاثیر آن بر رونق کسب و کار از آن جمله‌اند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مسلم است هر چه میزان مصرف کالاهای داخلی بیشتر شود تحرک در چرخه تولید و رونق اقتصادی بیشتر خواهد شد، تاکید کرد: در موقعیت کنونی کشور ما، باید بیش از گذشته به این مساله توجه کرده و برنامه ریزی درستی  را در این مسیر تبیین کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین کاهش نرخ بیکاری و رشد و سودآوری بنگاه‌ها را از دیگر نتایج مصرف محصولات داخلی دانست و افزود:  نکته حائز اهمیت در مصرف محصولات داخلی این است که محصولات تولیدی داخل باید برای حضور پایدار در بازارهای هدف به اهمیت کیفیت و رقابت پذیری در صحنه‌های بین المللی توجه ویژه داشته باشند تا در کارزار بازار محصولات وارداتی جایگزین محصولات تولید داخلی نگردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش همه دستگاه ها و نهادهای کشور بتوانیم هرچه زودتر ضمن تقویت هرچه بیشتر تولید داخلی به چشم اندازهای مورد نظر نظام مقدی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست اصلی سال جاری که توسط مقام معظم رهبری، حمایت از کالای ایران نامگذاری شده است دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز