خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۳۲ طرح نیمه تمام و راکد در بخش معادن وصنایع معدنی فعال شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۴۶

طی یک سال گذشته تاکنون ۳۲ طرح نیمه تمام و راکد با حمایت سازمان ایمیدرو و مشارکت بخش خصوصی فعال شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی یک سال گذشته تاکنون ۳۲ طرح نیمه تمام و راکد با حمایت سازمان ایمیدرو و مشارکت بخش خصوصی فعال شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان افزود: فعال سازی هفت طرح فولاد استانی از جمله این طرح ها است که ظرفیت هر یک، سالانه یک میلیون تن برنامه ریزی شده و دربخش های احیا و فولادسازی هر کدام میزان پیشرفت های مختلفی دارند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گشایش اعتبار دو طرح فولاد استانی در روزهای گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: طی سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های فولاد استانی تزریق شد.

فولاد سپیددشت(چهارمحال و بختیاری)، نی ریز(فارس)، قائنات(خراسان جنوبی)، میانه(آذربایجان شرقی)، شادگان(خوزستان)، سبزوار(خراسان رضوی) و بافت(کرمان) به عنوان هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند.

وی افتتاح کارخانه طلای زرشوران تکاب(آذربایجان غربی) با ظرفیت سالانه سه تن شمش طلا و بهره برداری از کارخانه سیمان سرواسول ونزوئلا با ظرفیت سالانه یک میلیون تن از جمله فعالیتهای انجام شده است.

کرباسیان اضافه کرد: قرار است طرح تولید شمش آنتیموان در زابل(استان سیستان و بلوچستان) نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی فعال سازی طرح سنگان(خراسان رضوی) با پنج میلیون تن گندله و ۲.۴ میلیون تن کنسانتره، طرح های معادن گل گهر پنج و ۶(استان کرمان) و طرح های زغالسنگ که با اعلام فراخوان، بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها اعلام آمادگی کرد و وارد مرحله اجرایی شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: حمایت دولت موجب شد تا با وجود مشکلات و تحریم، طرح های راکد و نیمه تمام در بخش معادن و صنایع معدنی با همکاری بخش خصوصی و مناطق آزاد در کنار طرحهای جدید فعال شود که از جمله آنها طرح فولاد چابهار با ظرفیت سه میلیون تن است.

این مقام مسئول شروع پروژه های صنایع انرژی بر در منطقه ویژه پارسیان و لامرد را به عنوان دیگر برنامه های این بخش ذکر کرد.

جمهوری اسلامی ایران دارای ۵۷ میلیارد تن ذخیره معدنی است که حدود ۳۷ میلیارد تن آن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است. سال گذشته از پنج هزار و ۴۰۰ معدن فعال کشور ۴۲۰ میلیون تن مواد معدنی استخراج شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز