خبرگزاری کار ایران

افتتاح دو پروژه کشاورزی با ظرفیت اشتغال 225 نفر در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۳۸

با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی ۲ پروژه مهم کشاورزی با اشتغال مستقیم ۲۲۵ نفر در استان تهران افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا، آئین افتتاح پروژه­ های " مزرعه 3 هزار رأسی دام سبک مولد (گوسفند و بُز) پُرتولید و پرورش شتر " و " پروژه تمام مکانیزه باغ پسته 225 هکتاری با سامانه آبیاری قطره ای " با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین وزیر جهادکشاورزی و مقامات استانی، سه شنبه 25 اردیبهشت ماه 1397 در شهرستان ورامین برگزار می­ شود.

پروژه مزرعه 3 هزار رأسی دام سبک مولد (گوسفند و بُز) پُرتولید و پرورش شتر که از حیث وسعت و تکنولوژی بکار رفته، برترین واحد پرورش دام سبک در سطح ایران می باشد، با سرمایه­ گذاری بالغ بر 115 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 60 نفر و غیر مستقیم 150 نفر و پیش ­بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) روزانه 15 تن شیز بُز (5 هزار تن در سال) و 6 هزار رأس بَره و بزغاله مولد اصلاح نژادی و 50 نفر شتر در سال، افتتاح می شود.

مساحت کل پروژه 28 هکتار می باشد که شامل 13 سالن به مساحت 13 هزار متر مربع شامل یک سالن شیردوشی با ظرفیت 42*2 واحد بز دوش (بزرگترین واحد بزدوشی ایران)، 2 سالن پرورش بزغاله، 9 سالن پرورش دام های مولد و یک سالن پرورش شتر می باشد.

شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر متولی زنجیره یکپارچه تولید دام گوشت گوسفندی، از سال 1395 اقدام به واردات، پرورش، تکثیر و اصلاح نژاد مولدهای پُر تولید دام سبک (گوسفند و بُز) و تولید و توزیع اسپرم و جنین دام سبک نموده است و این شرکت در حال حاضر متولی پرورش و تکثیر 6 نژاد گوسفندی و 2 نژاد بُزی و 3 نژاد شتر می باشد. تشکیل 60 هزار رأس گله مولد پایه های مادری و پدری نژادهای فوق الذکر در استان های کرمانشاه، مازندران و اردبیل جهت پشتیبانی 500 هزار رأس گله های مولد صنعتی به صورت اقماری با سایر دامداران از برنامه ­های اصلی شرکت اجداد سپیدان کوثر در افق 1404 می باشد که این رقم توان جلوگیری و جایگزینی 30 درصد از گوشت قرمز گوسفندی را دارا می باشد.

همچنین پروژه تمام مکانیزه باغ پسته 225 هکتاری مجهز به سامانه آبیاری قطره ای با سرمایه­ گذاری بالغ بر 185 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 70 نفر و غیر مستقیم 75 نفر و پیش­بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) 1350 تن پسته تازه و 500 تن پسته خشک، افتتاح می­ شود.

لازم به ذکر است پروژه­های مذکور متعلق به شرکت تولیـدی اجداد سپیـدان کوثر و مجتمع کشت و صنعت اشراق از شرکت­های تابعه گروه سرمایه­ گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر می­باشد که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای اهداف و سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه ­یافته به بهره­ برداری می­رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز