خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهوری:

ارز صدور روادید در سفارتخانه‌های خارجی تامین می‌شود

کد خبر : ۶۱۷۶۴۲

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: دولت ایران متعهد است معادل ریالی پرداخت شده توسط مردم به سفارتخانه ها برای دریافت روادید، ارز به قیمت مصوب در اختیار آنها قرار دهد.

  به گزارش ایلنا؛ اسحاق جهانگیری صبح یکشنبه در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی تاکید کرد: نباید هیچ یک از مراجعان به سفارتخانه‌های خارجی در کشور برای دریافت ویزا با مشکل تامین ارز مواجه باشند.

وی افزود: وزارت امور خارجه موظف شده است تا با همکاری بانک مرکزی و سفارتخانه‌های خارجی موانع موجود در این زمینه را به سرعت برطرف کند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: سیاست‌های جدید ارزی در مقطع کنونی، با هدف تخصیص منابع ارزی به نیازهای اصلی کشور تنظیم شده و این به معنای فراموش شدن انتظارات و نیازهای واقعی و ضروری ارزی جامعه نیست.

*ارز دانشجویی طبق ضوابط پرداخت می شود

جهانگیری بر ضرورت تامین نیاز ارزی دانشجویان خارج از کشور تاکید کرد و یادآور شد: بانک مرکزی با همکاری وزارتخانه های امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی با هزینه شخصی به کشورهای دیگر رفته‌اند، طبق ضوابط تدوین شده ارز پرداخت خواهد کرد تا زندگی این دسته از شهروندان ایرانی مختل نشود.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: البته دانشگاه محل تحصیل این دسته از دانشجویان باید ظرف مدت حداکثر ۶ ماه از نظر اعتبار علمی به تائید وزارت علوم برسد.

** مشکلات موجود به مرور زمان حل می شود

وی سوداگری و خرید و فروش ارز با هدف کسب سود را قابل قبول ندانست و گفت: با راه‌اندازی سامانه «نیما» گام مهمی در تامین ارز مورد نیاز واردات و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور برداشته شده و برخی مشکلات موجود نیز به مرور زمان و با اجرایی شدن دقیق سیاست های جدید ارزی حل خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری از بانک مرکزی خواست تا ضمن بررسی روزانه آخرین اقدامات انجام شده در زمینه تامین نیازهای ارزی کشور، خرید ارز حاصل از صادرات و تامین ارز مورد نیاز واردات کالای اساسی، گزارشی از نحوه اجرای سیاست های جدید ارزی با هدف آگاهی مستمر و لحظه ای از وضعیت روند اجرای این سیاست ها و رفع نگرانی های مردم به ویژه افرادی که نیازهای ضروری و واقعی به ارز دارند، به ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی ارایه کند.

**روند واردات کالاهای اساسی سرعت می گیرد

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی نیز در گزارشی از میزان و تعداد گشایش اعتبار در سامانه «نیما»، روند پیشرفت امور را مثبت توصیف کرد و با تشریح برخی موانع اطمینان داد، روند واردات کالاهای اساسی به کشور در چند روز آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

در این جلسه که وزیران امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و روسای کل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رییس جمهوری حضور داشتند، پیرامون نحوه تامین ارز دانشجویی، کارآمدی سامانه «نیما» و آخرین وضعیت نحوه تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی کشور بحث و تبادل نظر شد.

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز