خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک مسکن خبر داد؛

همکاری ارزی بانک مسکن با سامانه نیما

کد خبر : ۶۱۶۲۵۴

مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک در زمینه‌های خرید ارز مطابق با شرایط جدید و حوالجات و گشایش اسناد اعتباری و سایر زمینه‌ها همکاری لازم را خواهد داشت.

به گزارش ایلنا وبه نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که با فعال شدن سامانه نیما، مدیریت منابع و مصارف ارزی، به شکل مطلوب صورت گیرد.

رحیمی انارکی درباره سامانه الکترونیکی نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) با تاکید بر این موضوع که یکی از مهمترین مسائل کشور بحث ساماندهی نظام ارزی است، گفت: باید متناسب با منابع ارزی که در کشور وجود دارد، تعریف مشخصی نیز از مصارف ارائه داد. بنابراین مدیریت منابع و مصرف، نیاز به یک سیاستگذاری مناسب ارزی است.

وی افزود: تا پیش از اجرایی شدن این سامانه، به نظر می رسید که این مدیریت به شکل مطلوبی انجام نمی گرفت و در نتیجه باعث خروج منابع از سیستم می شد. اما در حال حاضر با فعال شدن این سامانه، مدیریت منابع و مصارف در سیستم یکپارچه صورت می‌گیرد.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه در این سامانه، ذی نفعان متعددی وجود دارد که بهم مرتبط شده و کار به شکل یک سیستم هماهنگ وجود دارد، گفت: در نتیجه یک تلاش و کار با اهمیت و بزرگی انجام گرفته است که امیدواریم با تکامل این سامانه و رفع نواقصی که احتمالا وجود دارد، بتوان از مزایای این سامانه جدید در نظام ارزی وهمچنین صنعت کشور بهره برد.

رحیمی انارکی در خصوص نقش بانک مسکن در سامانه جدید ارزی توضیح داد: بانک مسکن نیز در قالب مقدورات و امکانات خود حتما در این زمینه همکاری خوهد کرد و در بحث خرید ارز مطابق با شرایطی که مطرح شد و در بحث حوالجات و گشایش اسناد اعتباری در چارچوب ضوابط جدید با حداکثر توان، همکاری لازم را انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت های فنی و نرم افزاری برای همکاری در سامانه نیما در بانک مسکن مهیا است، توضیح داد: همکاران ما دربانک مسکن با متخصصان بانک مرکزی در این زمینه جلسات لازم را برگزار کردند و طی این جلسات روش های و شیوه های همکاری مشخص شده است و در حال حاضر بانک مسکن، با آمادگی کامل، در سامانه نیما حضور دارد.

آیین رونمایی از سامانه نیما عصر روز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی و مدیر عامل بانک های کشور برگزار شد.

گفتنی است؛ سامانه نیما با قابلیت تنظیم شوندگی و سیاست گذاری، تمام منابع و مصارف ارزی کشور را در یک محل جمع می کند و بر اساس ترجیحات متقاضی و اولویت های سیاست گذار عرضه و تقاضا تلاقی می‌کنند. 

همچنین این سامانه امکان رصد لحظه ای بازار ارز را برای سیاست گذار فراهم کرده و اجازه مداخله موثر حاکمیتی را در این بازار می دهد.سه ویژگی مهم این سامانه فراهم کردن داده های کامل و واقعی از عرضه و تقاضای ارز، فرایند تامین منابع و تخصیص مصارف ارزی در ساختاری یکپارچه و ایجاد پیوند بین فرآیند تجارت خارجی کشور از ثبت سفارش تا ترخیص کالا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز