خبرگزاری کار ایران

فوربس نوشت؛

در صورت خروج آمریکا از برجام، تقاضای جهانی نفت از مجموع تولید بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۶۷

یک رسانه آمریکایی نوشت: ایران ۵ درصد نفت جهان را به خود اختصاص داده و یکی از صادرکنندگان کلیدی جهان است. با نزدیک شدن موعد وعده ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای، بازار نفت جهان با توجه به تغییرات اخیر و بالا رفتن قیمت‌ها در مرکز توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از «فوربس»،  در سال ۲۰۱۷ صادرات نفت ایران نزدیک به یک میلیون بشکه در روز بود. بر اساس تصمیم اوپک دیگر صادر کنندگان نفت موظف شدند تولید خود را تا ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و در عمل قیمت نفت افزایش یافت. از ابتدا تا انتهای سال ۲۰۱۷ قیمت ماهانه نفت خام برنت ۲۱% و قیمت نفت غیر متعارف آمریکا ۱۶ درصد افزایش داشت.

این رسانه آمریکایی نوشت: ایران خواستار بازگشت به روزهای اوج خود دهه ۱۹۷۰ است که روزانه نزدیک به ۶.۵ میلیون بشکه در روز صادرات داشت. در عوض عراق از سال ۲۰۱۰ صادرات خود را افزایش داده و به ۵ میلیون بشکه در روز نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش دو هفته پیش ایران اعلام کرد قیمت ۶۰ دلاری هر بشکه نفت قیمت خوبی است و عربستان اعلام کرد به دنبال ۱۰۰ دلاری شدن هر بشکه نفت است. ایران فکر می‌کند رقابت اخیر اوپک بر سر قیمت نفت در کوتاه مدت به دلیل نوسانات ناشی از اقدامات این سازمان در بازار به اعتبار آن صدمه خواهد زد.

فوربس نوشت: گزارش آژانس انرژی بین المللی تاکید کرده تقاضای جهانی نفت امسال با توجه به رشد اقتصاد جهانی تا ۱. ۵ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. از این منظر تقاضای نفت توقف ناپذیر است. در واقع گزارش‌های جدید دانشگاه آکسفورد در موسسه مطالعات انرژی نشان می‌دهد که مصرف نفت به عنوان رانه اصلی افزایش قیمت نفت، در سال گذشته بیش از کاهش تولید نفت اوپک بوده است.

این رسانه آمریکایی نوشت: پیش بینی‌های ناراحت کننده در خصوص نفت به طور کامل پیشرفت‌های تکنولوژیک و تاثیر قیمت‌ها بر بازار را نادیده می‌گیرد. در سال ۲۰۰۶ جهان ۴۱ سال تجربه توزیع نفت داشت و امروز ۵۱ سال تجربه دارد. در نتیجه ما به استفاده از نفت ادامه می‌دهیم و هنوز نفت‌های زیادی برای استفاده مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز