خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۲۰۷ میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به عشایر

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۸۲۱

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: در سال گذشته ۲۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به عشایر کشور پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایر ایران در  بازدید از مجتمع گوشت زیاران قزوین اظهار  داشت: هرساله یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز برای پرواری دام به عشایر کشور اختصاص داده می‌شود. 

وی افزود: این تسهیلات در قالب نهاده‌ها به عشایر پرداخت می‌شود.

قندالی اظهار داشت :مج تمع گوشت زیاران با توجه به داشتن یک محیط کنترل شده از لحاظ بهداشت دام و علوم تغذیه ظرفیت بزرگی برای پرواربندی دام دارد.

وی افزود: در فرایند همکاری با بخش خصوصی از ظرفیت تشکل‌های بخش عشایر باید استفاده کرد.

به گفته وی، استان قزوین نو پاست و می‌توان به عنوان ظرفیت ساختاری برای انتقال عشایر سایر استان‌ها به این مجتمع بهره برد.

رییس سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: در یک اهداف بلندمدت باید به این اهداف توسعه و همکاری با این گونه مجتمع‌ها اقدام کرد.

قندالی با اشاره به این که مجتمع گوشت زیاران جنبه کنترلی و ترویجی دارد، گفت: سازمان عشایر ایران آمادگی همکاری با جهادکشاورزی و مجتمع گوشت زیاران برای انتقال و پرواربندی دام را دارد.

در این بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ظرفیت عشایر استان قزوین گفت: در توسعه طرح های عشایری از ظرفیت تعاونی ها و تشکل های بخش باید استفاده کرد.

فاطمه خمسه گفت: باید سرشماری دقیقی از عشایر استان انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز