خبرگزاری کار ایران

روند رو به رشد صید با قلاب در خلیج فارس و عمان

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۸۷

صید با قلاب در آبهای جنوب خلیج فارس و دریای عمان با سرعت جشمگیری روبه رشد است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، ریتا رحمانی مدیر روابط عمومی این سازمان با اعلام خبر فوق گفت: به منظور حفظ کیفیت آبزیان صید شده و به تبع آن فروش بهتر آن توسط صیادان و در نتیجه ارتقای سطح معیشت خانوار صیادان موضوع صید به روش قلاب که یک صنعت نو و ناشناخته در ایران است از ماه های گذشته آغاز شده و به خصوص در استان سیستان و بلوچستان رو به رشد است.

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات افزود: بیشتر صیادان تن ماهیان علاقمند به صید با قلاب هستند چرا که این نوع صید موجب حفظ کیفیت ماهی و طعم و مزه آن برای مصرف کننده می باشد.

ریتا رحمانی تصریح کرد: صید باروش قلاب در استان هرمزگان برای ماهیان یال اسبی که حرام گوشت نیز می باشد اشتغال فراوانی را در بین مردم این منطقه به همراه داشته است. این روش می تواند در آینده جایگزین روش های صید مخرب محیط زیستی شود.

وی در ادامه افزود: با ید بپذیریم که روش صید با تور باعث صید ماهی در رده های مختلف سنی شده و زاد و ولد آن ها را می تواند با خطر مواجه سازد.

رحمانی خاطر نشان کرد: در خصوص این روش در جراید و رسانه ها و اخیراً در خبرگزاری ایلنا سوالات بسیاری مطرح شده است که این توضیحات می تواند پاسخ مناسبی برای افکار عمومی باشد. 

مدیر روابط عمومی سازمان شیلات ایران در پایان با اشاره به این که صیادان نیز ترجیحشان به صید با روش قلاب است‌، تصریح کرد: از آنجا که این روش در ایران کاملاً جدید است صیادان جنوب کشور به صورت خودجوش از مربیان هندی و پاکستانی برای آموزش این روش صید در دوره های کوتاه مدت استفاده می کنند تا به تدریج این روش در میان صیادان ایرانی بسط یافته و به صورت بومی مورد استفاده قرارگیرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز