خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

صدور قبوض خاص برای مشترکین بالای الگوی مصرف

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۷۰۴

شرکت آبفای استان اصفهان برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی و توزیع قبوض آب بها مخصوص مشترکین پرمصرف نمود تا مشترکین با اطلاع از میزان مصرف آب در طول سال ،سعی در مصرف بهینه آب نمایند.

به‌گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیرامون چاپ قبوض آب بها مخصوص مشترکین پرمصرف گفت: از ابتدای سال 97 شرکت آبفای استان اصفهان برای مشترکین پر مصرف قبوض مخصوص چاپ و ارسال می‌نماید این قبوض در ابعاد A4، نمودار ستونی مصرف آب مشترکین را در 7 تا 8 دوره گذشته به نمایش می‌گذارد.

هاشم امینی افزود: نمودار ستونی میزان مصرف آب در سه رنگ می‌باشد که رنگ سبز بیانگر متوسط مصرف آب ماهانه منطقی برای هرمشترک، رنگ زرد به معنای هشدار و نزدیک شدن به مرز الگوی مصرف آب می‌باشد و رنگ قرمز نشانگر گذر از الگوی مصرف آب است بطوریکه می‌توان گفت: مشترک آب را بیش از الگو در ماه مصرف نموده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را مطلع نمودن مشترک از میزان مصرف آب در ماههای مختلف سال دانست و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه استان اصفهان سالهای متوالی است که به دلیل کاهش بارندگی‌ها با کمبود شدید منابع آبی مواجه است نیاز است که مشترکین با مصرف صحیح آب، مسئوالان امر را در تأمین پایدار آب شرب یاری کنند، ما معتقدیم اگر مشترکین آگاه به میزان مصرف خود درطول ماه باشند با توجه به کمبود محسوس منابع آبی در اصفهان، مصرف صحیح آب را در پیش می‌گیرند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: در قبوض آب بها مخصوص مشترکین پرمصرف، راههای مصرف صحیح آب درج شده و از مشترک خواسته شده که با استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و با در پیش گرفتن مصرف بهینه آب و پرهیز از مصرف بی رویه آب، الگوی مصرف رارعایت کنند چرا که با توجه به کمبود شدید و بی سابقه منابع آب تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب مصرف اصولبی آن می‌باشد.

امینی گفت: درحال حاضر 86 درصد مشترکین آب را مطابق با الگوی مصرف رعایت می‌کنند و تلاش‌ها براین است که 14 درصد مشترکین پرمصرف هم از طریق اطلاع رسانی از چگونگی مصرف آب در طی یک دوره، ترغیب به مصرف صحیح آب شوند.

وی با بیان اینکه کمبود شدید منابع آبی در اصفهان واقعیتی غیر قابل انکار است اظهار داشت: مردم استان باید بدانند که با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها در سال آبی جاری، منابع تأمین آب بسیار محدود است پس باید در مصرف آب تجدید نظر کنند و سرانه مصرف خود را هماهنگ با منابع آبی موجود نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز