خبرگزاری کار ایران

زنگنه در پاسخ به ایلنا:

برای حمایت از نفت ۶۰دلاری لازم است توافق کاهش تولید ادامه یابد/آمریکا برای دریافت استاندارد API مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۴۷۸

وزیر نفت گفت: برای حمایت از قیمت ۶۰ دلاری نفت لازم است که توافق کاهش تولید ادامه یابد اما در هر صورت باید ببینیم که تا ژوئن چه اتفاقی در بازار می‌افتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن زنگنه در حاشیه مراسم امضای قرارداد افزایش تولید دو میدان نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای زاروپژنفت روسی و دانا انرژی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره نتیجه سفر آقای ظریف به پاکستان و مذاکرات برای صادرات گاز به این کشور گفت:‌ بنده هنوز آقای ظریف را ندیده‌ام که در مورد پاکستان بپرسم.

وی همچنین در پاسخ دیگر سوال ایلنا درباره این که سازندگان تجهیزات نفتی در زمینه اخذ استاندارد API با مشکلات مواجه هستند گفت: این مشکلات را آمریکا برای ما ایجاد کرده است. ما به سازندگان اعلام کردیم که روش جایگزین برای اعطای استاندارد کیفیت داشته باشند. اگر شرکت‌های خارجی قبول کنند که با استاندارد ایرانی کار کند خوب است و اگر قبول نکنند باید از شرکت‌هایی که استاندارد API را دارند در زمینه تامین تجهیزات استفاده شود.

زنگنه درباره سوآپ نفتی عراق بیان کرد: کارهای مربوط به عملیات لجستیک انجام می‌شود قراردادها منعقد شده فقط باید هماهنگی در زمینه کامیون‌ها انجام شود که در آن زمان ما آمادگی سواپ را داریم.

وی درباره بحث انتقال پول در زمینه قراردادی که با شرکت روسی انجام شد توضیح داد: پولی در این قرارداد به حساب ما واریز نمی‌شود و نقل و انتقال پول از سوی شرکت خارجی انجام می شود.

وزیر نفت در پاسخ به این که آیا این اظهار نظر که روسیه شریک استراتژیک ایران در حوزه نفت است مربوط به این است که تهدیدهای آمریکا روی شرکت‌ها اثر گذاشته است، اظهار داشت: اینگونه نیست شرکت‌های دیگری هستند که با ما مذاکره می‌کنند. شریک استراتژیک به این معنا نیست که بقیه با ما همکاری نمی‌کنند.

وی درباره بحث کیفیت بنزین نیز گفت: ما در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید می کنیم و بقیه زیر یورو ۴ است و تا زمانی که طرح های پالایشی انجام نشود، کاری نمی‌توانیم کنیم.

زنگنه ادامه داد: غیر از پالایشگاه آبادان و بندرعباس نیز هیچ پالایشگاهی حاضر به سرمایه گذاری نیست.

وزیر نفت درباره واگذاری پالایشگاه شازند بیان کرد: قرار نیست این پالایشگاه واگذار شود. می‌خواهند سهام پایین بیاید و به ۲۰ درصد برسد اما واگذار نمی‌شود. ما در دو پالایشگاه آبادان و اراک صددرصد سهام داشتیم که به ۲۰ درصد می‌رسد و بقیه با سهام عدالت تهاتر می شود.

وی درباره سهم شرکت ایرانی در قرارداد توسعه میادین پایدارغرب و آبان گفت: سهم شرکت ایرانی ۲۰ درصد است و سهم ایران در اجرا بالای ۵۰ درصد است.

وزیر نفت درباره این که آیا قبل از اتمام سال میلادی امکان اتمام کاهش توافق اوپک وجود دارد یا خیر اظهار داشت: روس‌ها می‌توانند به این موضوع پایبند نباشند  چون تعهدی نکرده اند البته اوپک نیز می تواند تصمیم را تغییر دهد.

وی یادآور شد: برای حمایت از قیمت ۶۰ دلاری نفت لازم است که توافق کاهش تولید ادامه یابد اما در هر صورت باید ببینیم که تا ژوئن چه اتفاقی در بازار می افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز