خبرگزاری کار ایران

بیست‌وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی؛

اصلاحات ساختاری برای‌ثبات مالی محوربیست‌وهشتمین همایش پولی‌و ارزی

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۸۳

بیست‌وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع «اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی» خردادماه سال ۹۷ توسط پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، «اصلاحات ساختاری و ثبات مالی»، «ساختار سیاستگذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی»، «ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی»، «اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها»، «ثبات مالی و بازار سرمایه، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی»، «رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز» و «پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی» از محورهای اصلی بیست و هشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی است.

ثبات مالی؛ ضرورت‌ها و چالش‌ها، اثرات متقابل بازارهای مالی و ثبات مالی و اولویت‌بندی اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی سرفصل‌هایی است که در محور «اصلاحات ساختاری و ثبات مالی» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین اصلاح قانون پولی و بانکی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، حکمرانی خوب در بانکداری مرکزی، استقلال، شفافیت و پاسخگویی در بانکداری مرکزی، اقتصاد سیاسی اصلاح ساختار بانکداری مرکزی، سیاست‌گذاری پولی و تنظیم مقرارت احتیاطی، ساختار نظارت بانکی در بانکداری مرکزی نوین و نظارت بر فن‌آوری‌های نوین مالی و ثبات مالی در زیرمجموعه محور «ساختار سیاستگذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی» مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

محور سوم این همایش «ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی» است که به زیرمحورهای ساختار مالی دولت، عوامل ناپایداری بودجه و آثار آن بر ثبات مالی، کسری بودجه و پایدارسازی بدهی‌های دولت، اصلاح ساختار تعامل سیاست پولی و مالی در راستای رفع سلطه مالی، اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی و پایدارسازی درآمدهای دولت تقسیم‌بندی شده است.

همچنین در محور «اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها» مسائلی از جمله ارزیابی آخرین وضعیت فرآیند اصلاح ساختار نظام بانکی، ثبات نظام بانکی، ثبات مالی و ثبات اقتصاد کلان، اصلاح ساختار ترازنامه نظام بانکی: از دارایی‌ها تا بدهی‌ها، اصلاح ساختار مدل کسب و کار بانک‌ها، اصلاح ساختار نظام نظارت بانکی در راستای اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار گزارشگری مالی در بانک‌ها: پیشرفت‌ها و چالش‌ها، قیمت گذاری خدمات بانکی در راستای اصلاح ساختار درآمدی بانک‌ها، مدیریت بدهی‌های دولت به نظام بانکی، ساختار مناسب شرکت‌های مدیریت دارایی و صندوق اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار صندوق ضمانت سپرده، بازسازی و گزیر در نهادهای مالی در این همایش مطرح خواهد شد.

محور پنجم این همایش «ثبات مالی و بازار سرمایه، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» است که بازار سرمایه و نقش آن در ثبات مالی، نظام بیمه و نقش آن در ثبات مالی و صندوق‌های بازنشستگی و نقش آن در ثبات مالی در زیرمجموعه این محور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

«رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز» محور ششم این همایش را تشکیل می‌دهد که ارزیابی وضعیت نظام ارزی و بازار ارز، آثار نوسانات ارزی بر ثبات مالی، تراز پرداخت‌ها، ذخایر ارزی و ثبات نرخ ارز، تعامل سیاست پولی و مالی برای حفظ ثبات ارزی، اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی در راستای حفظ ثبات ارزی و ارتباطات بین‌المللی نظام بانکی و ثبات بازار ارز مسائلی است که در این محور مطرح خواهد شد.

محور هفتم این همایش نیز «پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی» است که ارزیابی وضعیت تورم و پایداری آن، سیاست پولی و آثار متقابل پایداری تورمی و ثبات مالی، عوامل ناپایداری تورمی و راهکارهای پایدارسازی تورم پایین، مدیریت نرخ سود و ثبات مالی و آثار ناپایداری مالی بر نرخ سود مباحثی است که در این محور مطرح می‌شود.

یادآور می‌شود بیست‌وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی خردادماه سال ۹۷ توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً از طریق پورتال همایش اعلام خواهد شد.

محورهای بیست وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی را اینجا می‌توانید ببینید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز