خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی :

خرید 100 دستگاه شتاب‌نگار اروپایی / نصب 50 دستگاه شتاب‌نگار برای پایش گسل‌های تهران از اردیبهشت‌ماه

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۱۲

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی از خرید 100 دستگاه شتاب‌نگار اروپایی خبر داد و گفت:‌ کشورمان نیاز به سه هزار و 100 دستگاه شتاب‌نگار دارد که در حال خرید 100 دستگاه هستیم و 50 دستگاه از آن در تهران نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد شکرچین‌زاده در نشست خبری اعطای نظریه فنی به سیستم ساختمانی سبز با بیان اینکه کشورمان نیازمند به 3هزار و 100 دستگاه شتاب‌نگار است اظهار داشت: اخیرا 100 دستگاه شتاب‌نگار از کشور اروپایی خریداری شده است.

وی افزود: برای پایش گسل‌های تهران 50 دستگاه شتاب‌نگار با همکاری شهرداری تهران از اردیبهشت ماه در این کلانشهر نصب می‌شود.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه 50 دستگاه شتاب‌نگار بین سایر شهرهای کشور توزیع می‌شود اظهار داشت: باید در شهرهای کرمان، مشهد، کرج و تبریز نیز پایش گسل‌ها انجام شود و دستگاه شتاب‌نگار در این شهرها هم نصب خواهد شد.

وی با اشاره به نهایی شدن گزارش گسل‌های شمال تبریز گفت: اطلاعات گزارش گسل‌های شمال تبریز تا پایان سال به وزارت راه و شهرسازی ارسال می‌شود و پس از تصویب آن، این اطلاعات در نقشه تفصیلی شهر تبریز اعمال خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی ادامه داد: در شهرهای مشهد، کرج و کرمان هم تعیین موقعیت گسل‌ها در حال انجام است.

وی از ورود مرکز تحقیقات به بررسی میزان کیفیت نیوجرسی‌های به کار گرفته شده در جاده‌ها خبر داد و گفت: برنامه عملیات ایمنی جاده‌ها تحت عنوان نقشه ایمنی به ریاست جمهوری ارسال شده است و این برنامه‌ هم از سال آینده اجرایی می‌شود.

شکرچی‌زاده ادامه داد: با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برنامه اعطای گواهینامه فنی به تولیدکنندگان نیوجرسی‌ها تصویب و اجرایی شده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: بر این اساس سازمان راهداری فقط از تولیدکنندگانی که این گواهینامه را داشته باشند باید نیوجرسی مورد نیاز را تامین کنند.

وی با بیان اینکه با این عملیات و برنامه عمر مفید نیوجرسی‌های جاده‌های کشور به 20 سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت ابنیه مورد استفاده در جاده‌های کشور است و برنامه‌های متعددی در این باره در حال تدوین است.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه سیستم ساختمانی سبز به عنوان یک فناوری جدید در حوزه ساختمان است، گفت: این سیستم ضدزلزله، ضد حریق است که با استفاده از نانوپلیمرها به اجرا می‌رسد. در این سیستم اجرای تشکیل دهنده سقف و دیوار دارای پلی‌استایرن هستند.

وی تاکید کرد: صنعت ساختمان یک صنعت بسیار مهم در اقتصاد ملی کشور محسوب می‌شود و باید زمینه‌های استفاده از فناوری‌های نو در این صنعت فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز