خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

طلب 7 هزار میلیاردی بخش دارو و تجهیزات پزشکی / عدم نظارت بر طرح تحول سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۶۰

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد آسیب‌های طرح تحول سلامت در بخش خصوصی گفت: بنده یکی از مدافعان طرح تحول سلامت هستم ولی این طرح مشکلاتی از قبیل هزینه‌های مضاعف مبتنی نبودن بر پزشک خانواده و عدم نظارت روبرو است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هاشمی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره مشکلات اقتصادی واردکنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی گفت: صنعت مرکب دارو و تجهیزات پزشکی با مشکلات اقتصادی بالایی روبرو است که این مشکلات تبدیل به یک زخم مزمن شده است.

وی گفت: طلب بخش دارو و تجهیزات پزشکی هفت هزار میلیارد است که مسئولیت رسیدگی بر عهده بنده است البته این بدهی عمری چهار ساله دارد که اخیرا با رسیدگی‌هایی که شده است ما توانستیم دو هزار میلیارد پول نشان‌دار را وارد این حوزه کنیم که در شرایط فعلی دولت و با منابع مالی محدود مبلغ بزرگی است که خزانه نیز تایید کرده است.

وی ادامه داد: منظور از پول نشان دار این است که فقط صرف بخش مورد نظر شود و از هزینه در بخش‌های دیگر جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: با محاسباتی که ما انجام داده‌ایم تقریبا 200 هزار شغل مستقیم در این صنعت وجود دارد که در صورت بروز مشکل در تامین منابع مالی بسیاری از این نیروها با تعدیل روبرو شده که بر خلاف سیاست‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی دولت است.

هاشمی در مورد آسیب‌های طرح تحول سلامت در بخش خصوصی گفت: بنده یکی از مدافعان طرح تحول سلامت هستم ولی این طرح مشکلاتی از قبیل هزینه‌های مضاعف مبتنی نبودن بر پزشک خانواده و عدم نظارت روبرو است.

وی گفت: در رایزنی‌هایی که با وزیر اقتصاد کرده‌ایم قرار است که در برنامه ششم همکاری‌هایی در بخش‌های گمرک، مالیات و بدهی‌های بانکی این صنف صورت بگیرد.

هاشمی گفت: البته همه صنایع کشور وضع خوبی ندارند اما ما تمام سعی خود را می کنیم تا هم مطالبات این صنف وصول شود و هم طرح تحول سلامت آسیبی نبیند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز