خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

امضای قرارداد 2500 میلیاردی شش پروژه آزادراهی با بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۵۶

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای قرارداد شش پروژه آزادراهی با مشارکت بخش خصوصی گفت: طول این پروژه‌ها 440 کیلومتر و ارزش آن بیش از 2500 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خیراله خادمی در مراسم عقد قرارداد شش پروژه آزادراهی اظهار داشت: امروز قرارداد آزادراه مشهد – چناران – قوچان، قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه، آزادراه اردکان – مهریز، آزادراه لامرد – پارسیان، کنارگذر شمالی اراک و آزادراه شرق سیرجان با مشارکت بخش خصوصی منعقد می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه ارزش این شش قرارداد 2500 میلیارد تومان است، اظهار داشت: با اجرای این 440 کیلومتر آزادراه در استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان رضوی مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در شبکه جاده‌ای رفع می‌شود.

وی افزود: با اجرای آزادراه‌های جدید ظرفیت جاده‌ای برای پذیرش بار و مسافر افزایش می‌یابد و خوشبختانه بخش خصوصی هم استقبال خوبی از مشارکت در ساخت آزادراه‌ها داشته است.

خادمی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای افزایش ظرفیت محورهای جاده‌ای در دولت در حال انجام است گفت: یکی از راه‌های افزایش پذیرش بار و مسافر احداث شریان‌های  اصلی است که این شریان‌ها باید به آ‌زادراه یا بزرگراه تبدیل شود.

وی تاکید کرد: ‌امیدوارم با اجرایی شدن پروژه‌های آزادراهی کمبود مسیرهای جاده‌ای را جبران کنیم تا شبکه جاده‌ای پاسخگوی جابجایی بار و مسافر باشد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین با اشاره به توانایی‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آزادراهی گفت: ‌پیش از نهایی شدن قراردادها توانایی مالی شرکت‌های متقاضی ورود به این پروژه‌ها استعلام و ارزیابی می‌شود و خوشبختانه در این شش پروژه شرکت‌های توانمند چه در حوزه مالی و چه در حوزه فنی انتخاب شده‌اند

معاون وزیر ره و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه آزادراه همت – کرج گفت: این پروژه تا پایان سال به افتتاح نمی‌رسد اما اقدامات قابل توجهی در بخش تملک اراضی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: باید 60 واحد مسکونی برای ساخت این پروژه خریداری شود که خوشبختانه تامین مالی برای تملک واحدها انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز