خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دولت نباید تسلیم صاحبان سرمایه شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۰۱

شریعتی گفت: در سال 97 دولت نباید تسلیم صاحبان سرمایه‌های بزرگ شود هرچند اولین عقب‌نشینی را دولت انجام داد و حاضر شد زیر فشار این قشر گواهی سود سپرده 20 درصدی منتشر کند اما نباید در برابر این صاحبان قدرت عقب نشست.

عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درخصوص روند اتفاقات سال 96 در اقتصاد ایران گفت: در ابتدای سال خبری از رونق نبود اما تا بدین حد ناامیدی وجود نداشت به طوری که فعالان اقتصادی این ماه‌های آخر سال 96 را به سختی گذراندند. می‌توان گفت آن آرامشی که در ذهن فعالان اقتصادی بود امروز دیگر وجود ندارد و ما شاهد آخر سال تلخی بودیم.

علی شریعتی ادامه داد: یکی از مولفه‌های مهم در اقتصاد پویا امید و امنیت است و دیگری حس وجود آن مانند شاخص امید به زندگی. اما امروز دیگر آن حس وجود ندارد. در حالی که در ابتدای سال‌ همه نگاه‌ها مثبت بود و به این نتیجه رسیده بودیم که زمان آسانی پس از سختی رسیده‌ است اما متاسفانه بازی دلار باعث شد که به سختی این سال را به پایان ببریم.

وی درخصوص مهمترین کار دولت برای سال آینده در حوزه اقتصاد گفت: دولت باید تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر مبارزه با فساد را برنامه اصلی خود قرار دهد نکته دیگر اینکه بازار پول و شبه پول ما در سال 96 ، 13 درصد رشد داشته است و این می‌تواند هم تهدید باشد هم فرصت. دولت باید فرهنگ‌سازی کند که این افزایش نقدینگی به سمت بازار سرمایه برود.

شریعتی ادامه داد: وقتی مردم را از بانک‌ها با کاهش سود اخراج می‌کنیم باید راهکار را پیش روی آنها بگذاریم نه اینکه این پول‌ها را رها کنیم تا به سمت بازار دلار برود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف دولت در سال آینده تسهیل ورود سرمایه‌گذار خارجی با پول تمیز به کشور است. کشور ما بیش از هر زمان نیاز به سرمایه‌گذار خارجی در حوزه‌هایی به غیر از نفت و گاز دارد امروز کمبود نقدینگی سبب شده که بسیاری از واحدهای تولیدی ما در صنایع مختلف از چرخه خارج شوند.

وی ادامه داد: در سال 97 دولت نباید تسلیم صاحبان سرمایه‌های بزرگ شود هر چند اولین عقب نشینی را دولت انجام داد و حاضر شد زیر فشار این قشر گواهی سود سپرده 20 درصدی منتشر کند اما نباید در برابر این صاحبان قدرت عقب نشست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز