خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران مطرح کرد؛

چالش تولید برق از نیروگاه‌های برقآبی باتوجه به کاهش سطح آب سدها

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۸۸۳

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران گفت: باتوجه به خروجی‌ آب از سدها ممکن است به وضعیتی برسیم که تولید برق را نسبت به سال نرمال گذشته کاهش دهیم.

محمد شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت نیروگاه‌های برقابی باتوجه به پایین آمدن سطح آب سدها اظهار داشت: تامین و تولید برق نیروگاه‌های برقآبی تابعی از نیاز آب پایین دست و موجودی مخازن است، هر قدر موجودی در مخازن سدها کم باشد به همان نسبت مجبوریم در مصارف سیاست انقباضی و کاهشی داشته باشیم و به همان نسبت تولید نیروگاهی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در آب منطقه‌ای تهران سد امیر کبیر 2 واحد نیروگاهی، لتیان دو واحد، بالادست سد لیتان و لار سه واحد نیروگاهی و طالقان دو واحد نیروگاهی داریم، البته ما سهمی هر چند کوچک در تامین برق شبکه سراسری کشور داریم ولی تاثیر آن مثل نیروگاه‌های برقآبی خوزستان نیست چون آنها یکی از اهداف اصلی‌شان تامین برق و آب کشاورزی است،  هدف ما تامین آب شرب، کنترل سیلاب و تولید نیروی برقابی است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم و شرایطی که در مخازن داریم، کم شدن سطح آب سدها تاثیر چندانی در تولید برق ندارد، اما اگر شرایط حاد و پیچیده باشد مطمئنا تولید برق و به همان نسبت تامین آب شرب کم می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: مطمئنا باتوجه به وضعیت مخازن و برنامه‌ریزی نیاز آبی پایین دست و تامین آب شرب، به نقطه‌ای نمی‌رسیم که برق نیروگاه‌ها قطع شود، ما تولید برق داریم ولی شاید با توجه به خروجی‌ها ممکن است به وضعیتی برسیم که تولید برق را نسبت به سال نرمال گذشته کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز